شناسایی ۲۳۹ مورد جدید بروسلولز در نیشابور و فیروزه

۲۳۹ مورد جدید بیماری بروسلولز (تب مالت) در نیشابور و فیروزه شناسایی شد.

شناسایی ۲۳۹ مورد جدید بروسلولز در نیشابور و فیروزهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن عظیمی نژاد رئیس دانشکده علوم پزشکی در کمیته بیماری تب مالت در جمع مسئولان نیشابور و معاونان و مدیران دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: با یک تلاش همگانی می‌توانیم در یک سال آینده چهره شهر را نسبت به بروسلولز (تب مالت) تغییر دهیم.
 
او ادامه داد: تب مالت به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب شده و این بیماری همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: ۲۳۹ مورد جدید بروسلولز در نیشابور و فیروزه شناسایی شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی در ادامه گفت: در اپیدمیولوژی بیماری‌ها از جمله بیماری تب مالت مولفه‌ای با عنوان «سال‌های از دست رفته عمر» یا سال‌های عمرهمراه با معلولیت» مطرح است و با توجه به این که فرایند درمان این بیماری هشت هفته زمان می‌برد تا فرد عاری از نشانه‌ها (free symptom) شود؛ صرف نظر از هزینه‌های درمانی، مسایل اقتصادی خانوار‌ها را به دلیل از کارافتادگی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 
 عظیمی نژاد افزود: میزان این بیماری در کشور ۱۹ در ۱۰۰ هزارنفر و میزان شیوع آن در نیشابور و بویژه شهرستان فیروزه ۱۲۰ در ۱۰۰ هزار نفر است که این میزان بر میانگین کشوری تاثیرگذار است.
 
انتهای پیام// س. ح
 
 

شناسایی بروسلوز در نیشابور و فیروزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.