مسافر اتوبوس های کرمان برای پیاده روی اربعین افزایش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: با روند رو به افزایش تعداد زائران اربعین پیش‌بینی می‌شود، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران استان کرمان نیاز داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سیدعلی حاج سیدعلیخانی؛ مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از ۲۳ محرم تا ۶ صفر پارسال ۹۰۶ نفر مسافر به مرز شلمچه داشته‌ایم، اما در مدت مشابه امسال این رقم به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسیده یعنی تاکنون هشت برابر افزایش یافته است.

او تصریح کرد: در مرز مهران پارسال در همین بازه زمانی ۷۷۴ نفر مسافر از کرمان به مرز مهران داشته‌ایم که این رقم طی امسال به ۴ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و ۶ برابر افزایش داشته‌ایم.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه ۵۰۰ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران استان کرمان اختصاص داده شده است، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تعداد زائران اربعین استان کرمان پیش‌بینی می‌شود که ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران استان کرمان نیاز داشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان یادآور شد: پارسال بدون اینکه مشکلی برای سرویس‌های عادی ایجاد شود بحث اربعین را پوشش دادیم و از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، تعداد ۳۵۰ دستگاه را به حمل و نقل اربعین اختصاص دادیم، اما امسال مجبوریم، ۵۰۰ دستگاه را به اربعین اختصاص دهیم و در صورت روند افزایش زائرین باید خیلی از سرویس‌های داخلی را تعطیل کنیم.

حاج سیدعلیخانی با اشاره به اینکه طرح اربعین از ۱۰ مهر ماه شروع شده و تا ۲۹ ماه جاری که بازگشت مسافران از مراسم پیاده‌روی اربعین است به پایان می‌رسد، افزود: تاکنون حدود ۱۱ هزار نفر مسافر از طریق حمل و نقل اتوبوسی به مرز انتقال داده شده است.
انتهای پیام/ی

افزایش سفر زائران کرمانی با اتوبوس به مرز شلمچه

برچسب ها: حمل و نقل ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.