زنگ حفاظت ساحل روستای بن‌حیدر گتوند به صدا درآمد

فرماندار شهرستان گتوند از آغاز عملیات اجرایی طرح حفاظت ساحل روستای بن حیدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا احسانی‌نیا فرماندار شهرستان گتوند گفت: عملیات اجرایی طرح حفاظت ساحل روستای بن حیدر با هدف پیشگیری از حوادث پیش بینی نشده و قبل از شروع بارش‌ها آغاز شد.

او به وجود یک بازه فرسایشی در کنار روستای بن حیدر گتوند اشاره کرد و افزود: این بازه فرسایشی منجر به ناراحتی و نگرانی اهالی این روستا شده بود و با یک بارش یا افزایش دبی آب، خطر آبگرفتگی روستا وجود داشت.

احسانی نیا اظهار کرد: به منظور حفاظت و کنترل این بازه در مرحله نخست ۵ میلیارد ریال از سوی مدیریت بحران استانداری برای این طرح اختصاص یافت در مرحله بعدی سازمان آب و برق نیز ۵ میلیارد دیگر را برای این طرح در اختیار قرار می‌دهد و ۲۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای آن درخواست داده شده است.

فرماندار گتوند با بیان اینکه پیمانکار آماده آغاز عملیات ایجاد سیل بند و حفاظت از ساحل است، اذعان داشت: برنامه زمان‌بندی این طرح ۲۰ روز است و نقشه اجرایی آن نیز از سوی آب و برق تهیه شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر دبی رودخانه در این مقطع ۴۰۰ مترمکعب برثانیه است که با آغاز بارندگی‌ها پیش بینی می‌شود به بیش از یک هزار متر مکعب بر ثانیه نیز برسد، بنابراین با احداث سیل بند و طرح حفاظت از ساحل، نگرانی‌ها در این باره از بین می‌رود.

انتهای پیام/گ

آغاز عملیات حفاظت از ساحل روستای بن حیدر گتوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.