امکان سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد کشور

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو از امکان سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد کشور خبرداد.

 ابراهیم جلیلی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو جهت رفاه حال فعالین اقتصادی و تسریع در امور؛ میز خدمت مدیریت توسعه تجارت را در بازارچه مرزی منطقه آزاد ماکو ویژه راهنمایی ثبت سفارش و ورود کالای مسافری ایجاد نموده است. این میز وظیفه پاسخ گویی و رفع مشکلات در خصوص امورات ثبت سفارش و ترخیص کالای مسافری را دارد.

او ادامه داد: ضمنا همکاران مستقر در گمرک سازمان؛ پایانه صادراتی و حوزه مدیریت بازرگانی سازمان نیز آماده پاسخ گویی به سوالات فعالین اقتصادی عزیز می‌باشند.

جلیلی با اشاره به اینکه بازاریان و فعالین اقتصادی منطقه بایستی در مرحله اول ثبت پرونده در قسمت نوع کالای وارداتی، گزینه *"همراه مسافر"* را انتخاب نمایند اظهارداشت: کالا‌های گروه ۲ و ۳ بعنوان کالای مصرف در منطقه و کالا‌های گروه ۴ بعنوان کالای همراه مسافر در سامانه ثبت سفارش؛ ثبت گردند.

این مسئول رعایت موارد ذیل از طرف واردکنندگان کالا‌های مذکور را ضروری دانست و گفت: بعد از اخذ پروفرما یا پیش فاکتور نسبت به انجام ثبت سفارش برابر سهمیه ابلاغی اقدام گردد. با رعایت لیست کالا‌های مجاز برای واردات کالای همراه مسافر و تعرفه هر کالا با ارزش سامانه Tsc نسبت به ثبت سفارش خود اقدام نمایند.
 
او افزود:لیست کالا‌ها و میزان سهمیه مجاز هر غرفه یا صنف قابل استعلام از میز خدمت ویژه ثبت سفارش می‌باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه ارائه پکینگ لیست (فهرست عدل بندی) استاندارد هنگام تخلیه کالا توسط شرکت حمل و نقل و در بدو ورود کالا به گمرک الزامی است گفت: کالای وارداتی با میزان و نوع ثبت سفارش باید هم خوانی داشته باشد و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت برابر ضوابط قانونی اقدام خواهد پذیرفت.

او  تصریح کرد: در راستای توانمند سازی اقتصادی جامعه محلی؛ بهره مندی مردم ساکن در محدوده منطقه از مزیت استفاده از کالای مصرف در منطقه و افزایش گردشگر؛ ورود کالای همراه مسافر صرفا جهت عرضه بصورت خرده فروشی خواهد بود و هر نوع تجمیع یا عمده فروشی کالا کاملا غیر قانونی بوده و اکیدا ممنوع می‌باشد.

جلیلی در پایان گفت: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده شاهد روز‌های خوب و پر رونق در منطقه باشیم و با تسهیلات انجام گرفته کسب و کار جانی دوباره بگیرد.
 
انتهای پیام/م
 

سفارش ۸۴۹ ردیف تعرفه جهت ورود کالا به مناطق آزاد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.