مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران مطرح کرد؛

خانه مینایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد

ضرغامی گفت: خانه مینایی روایتگر زنده تاریخ خیابان ولیعصر(عج) به نسل‌های دیگر است.

خانه مینایی حرف‌های زیادی برای گفتن داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در آیین افتتاح خانه مینایی در خیابان ولیعصر(عج) در سخنانی ضمن اشاره به برنامه‌های مختلف مدیریت شهری در هفته تهران گفت: افتتاح خانه مینایی که امروز انجام شد یکی از همین برنامه‌های پیش بینی شده در هفته تهران است و این خانه قرار است روایتگر قصه خیابان ولیعصر (عج) باشد و باید بدانیم برخی از شهر‌ها و خیابان‌ها حکایت‌های خاص خود را دارند ودر  خانه مینایی جای گفتن حرف‌های بسیاری است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به ساخت و ساز‌های امروز پایتخت گفت: در تهران بین برج‌ها و خیابان‌های شلوغ روایت‌های بسیاری وجود دارد که برخی از این خانه‌ها تا امروز مهر سکوت داشتند و کسی صحبت آن‌ها را نشنیده است.

ضرغامی در توضیح ویژگی‌های خانه مینایی تصریح کرد: خانه مینایی مساحت ۴۷۰ متر مربعی دارد که مربوط به دوره ناصری است و این بنا به گونه‌ای ساخته شده که هم فضای تابستانی و هم فضای زمستانی دارد و به وسیله فرهاد مینایی این خانه خریداری شد، بر همین اساس به نام مینایی نامگذاری شد.


بیشتر بخوانید: خیابان ولیعصر (عج) حافظه تاریخ مردم تهران است


وی ادامه داد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سال ۹۵ این ملک را خریداری کرد و کار مرمت و بازسازی آن از سال گذشته آغاز شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به شرایط بنا مرمت و بازسازی آن با ملاحظات خاصی انجام شد که طرح مرمت و بازسازی آن به تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز رسید.

ضرغامی تأکید کرد: خانه مینایی داستان‌های زیادی برای بازگو کردن دارد و خیابان ولیعصر (عج) از جمله خیابان‌هایی است که پیش‌تر معبر بود و امروز به عنوان مقصد است.

انتهای پیام/

توضیحات شهرداری تهران درباره مرمت و بازسازی خانه مینایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار