عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

خیابان ولیعصر (عج) حافظه تاریخ مردم تهران است

مسجد جامعی گفت: تاریخ تهران را می‌توان در خیابان ولیعصر(عج) ورق زد و از این رو نیاز بود این خیابان موزه‌ای داشته باشد.

پاینده/ خیابان ولیعصر حافظه تاریخ مردم ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در آیین افتتاح خانه موزه مینایی در سخنانی گفت: ما امروز در مجموعه باغ منیرالسلطنه جمع شدیم و خانم منیرالسلطنه از زنان خوشنام دربار قاجار بود که به دلیل برگزار کردن مراسم‌های مذهبی بسیار مشهور شد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به جشن‌های برگزار شده از سوی منیرالسلطنه گفت: جشن ولادت حضرت زهرا (س) را خانم منیرالسلطنه در این باغ برگزار می‌کرد و این جشن آداب و مناسکی داشت که یکی از آن‌ها این بود فضای جشن باید کاملا سبز می‌شد و تمام مهمانان نیز با لباس و کفش سبز در مراسم حاضر می‌شدند و جالب این است که در این مراسم امور خیریه بسیاری نیز اتفاق می‌افتد.

مسجد جامعی تصریح کرد: اگر به تاریخ این محله نگاه کنیم می‌بینیم تکیه‌های زیادی در این محله به نام حضرت فاطمه (س) دایر شده است و یکی از دلایل آن نیز مراسمات این باغ بود.


بیشتر بخوانید: احداث تراموا در خیابان ولیعصر (عج)/ ماجرای کارتون دیدن هاشمی چیست؟


وی تأکید کرد: خیابان ولیعصر (عج) قنات‌های بسیاری داشت که پیش‌تر با حفر ۴۰ متری زمین می‌شد به آن رسید که امروز متاسفانه حتی با حفر ۱۴۰ متر نیز نمی‌توان ردی از آن پیدا کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه خیابان ولیعصر (عج) تاریخ مردم ایران است، گفت: به همین دلیل نیاز بود تا خیابان ولیعصر (عج) موزه‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/

تأکید عضو شورای شهر تهران درباره ضرورت احداث موزه در خیابان ولیعصر(عج)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار