در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

تأکید رئیس شورای شهر تهران بر حفظ بناهای تاریخی پایتخت/ مدیران عالی رتبه شجاعت خود را بیشتر کنند

هاشمی رفسنجانی گفت: بنا‌های تاریخی تهران حافظه این شهر هستند و باید همواره به آن‌ها اهمیت داده شود.

پاینده/ مدیران عالی رتبه شجاعت خود را بیشتر کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه افتتاح خانه مینایی ضمن تشکر از اشخاصی که همواره به فکر حفظ بناهای تاریخی پایتخت هستند، در جمع خبرنگاران گفت: بنا‌های تاریخی تهران حافظه این شهر هستند و باید همواره به آن‌ها اهمیت داده شود.

وی افزود: باید از بنا‌های تاریخی استفاده بهتری شود و زمینه‌ای را فراهم کنیم تا مردم بتوانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند و به اندازه سرمایه گذاری انجام شده برای مرمت این بنا مدیران شهری بهره‌مند شوند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خودسانسوری گفت: برخی از مدیران عالی رتبه دچار خودسانسوری هستند و امیدواریم مدیران دیگر دستگاه‌ها نیز برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های بنا‌های تاریخی شجاعت بیشتری داشته باشند.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر تهران برنامه‌ای برای حفظ بنا‌های تاریخی دارد یا خیر؟ تصریح کرد: شورای شهر تهران برنامه‌های ویژه‌ای برای حفظ بنا‌های تاریخی دارد، اما فراموش نکنیم که در حفظ و توسعه بنا‌های تاریخی باید بخش خصوصی نیز وارد شود، زیرا در کشور ما نقدینگی لجام گسیخته‌ای وجود دارد که می‌توان این نقدینگی را بر هزار خانه باقیمانده از ۶ هزار ابنیه تاریخی پایتخت وارد کرد.


بیشتر بخوانید: احداث تراموا در خیابان ولیعصر (عج)/ ماجرای کارتون دیدن هاشمی چیست؟


رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا خیابان ولیعصر(عج) می‌تواند به عنوان خیابان کامل به مردم معرفی شود، گفت: تبدیل خیابان‌ها به خیابان کامل اصول و قوانینی دارد که باید پیش از هر اقدامی جوانب آن سنجیده و بررسی شود.

انتهای پیام/

ضرورت حفظ بناهای تاریخی پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار