لزوم تشکیل ستاد ویژه ایام دهه آخر صفر با محوریت آستان قدس

امام جمعه مشهد گفت: باید ستادی با محوریت آستان قدس ویژه ایام دهه آخر صفر تشکیل شود و تمام دستگاه‌های استان تحت فرماندهی آستان قدس عمل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد، در مجمع مشورتی مدیران خراسان رضوی در مورد دهه آخر صفر بابیان اینکه تشکیل ستاد واحد برای ایام دهه آخر صفر امری ضروری است، گفت: مسئله وجود یک قرارگاه و ستاد برای دهه آخر صفر امری ضروری و لازم است که در سال‌های گذشته نیز این موضوع مطرح شده، اما متأسفانه تا به امروز عملیاتی نشده است.
 
او ادامه داد: در خصوص ضرورت ایجاد وحدت در مدیریت خدمت‌رسانی‌های دهه آخر صفر، اگر تمرکز مدیریت در خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر ایجاد نشود و خدمت‌رسانی‌ها تحت مدیریت یکپارچه ستادی واحد قرار نگیرد، عدم هماهنگی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف باعث هدر رفت ظرفیت‌ها می‌شود و هر سازمان یا بخشی بر اساس برنامه خود فعالیت می‌کند و همین امر انسجام و یکپارچگی کار را سلب خواهد کرد.
 
در  ادامه این مجمع، تولیت آستان قدس رضوی نیز گفت: با استفاده از حداکثر امکانات، ظرفیت‌ها و نیرو‌های خود از زائران دهه آخر استقبال خواهیم کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی با تأکید بر اینکه از زائران بارگاه منور رضوی در نهایت تکریم و احترام باید میزبانی کرد، افزود: برای میزبانی شایسته از زائران دهه آخر صفر باید تمام بخش‌ها و امکانات آستان قدس به میدان بیاید، هیچ کم و کاستی از ناحیه بخش‌های آستان قدس پذیرفتی نیست، آستان قدس رضوی با استفاده از حداکثر امکانات و نیرو‌های خود از زائران دهه آخر صفر استقبال خواهد کرد.
 
اوتصریح کرد:  باید ستادی واحد با محوریت آستان قدس و ریاست قائم مقام تولیت تشکیل شود و دستگاه‌ها دخیل در امر زائران نیز در این ستاد عضویت داشته باشند.
 
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دهه آخر صفر و دلدادگی مردم در این ایام به امام هشتم (ع)، ظرفیت مناسبی است تا از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها بویژه صدا و سیما و بهره مندی از ابزار‌های هنری نسبت به گسترش فرهنگ ناب رضوی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی اقدام کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

رسانه ابزاری مناسب جهت گسترش فرهنگ ناب رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.