رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی:

توسعه روستایی متولی مشخصی ندارد

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه توسعه روستایی متولی مشخصی ندارد و این مسئله مشکلاتی ایجاد کرده است.

توسعه روستایی متولی مشخصی نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سعیدی‌کیا رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در همایش ۱۰۰ معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در  بیمارستان امام رضا (ع) مشهد گفت: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب بنده به عنوان رئیس بنیاد مستضعفان فرموده بودند؛ شما در بنیاد مستضعفان باید اقدامات اساسی انجام دهید و با انتخاب یک منطقه، در آنجا به رفع محرومیت زدایی بپردازید.

او با اشاره به اینکه اقدامات محرومیت‌زدایی در زیر مجموعه بنیاد مستضعفان انجام می‌شود، تصریح کرد: در ابتدای شروع کار طرح جامعی برای شهرستان قلعه گنج انتخاب کردیم، همچنین آقای رزم‌حسینی استاندار وقت کرمان در آن مقطع زمانی همه اختیارات را به ما دادند و مدیران منطقه هم با ما همراه شدند.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه طرح توانمندسازی مردم را در شهرستان قلعه گنج اجرا کردیم، گفت: اقتصاد کشورمان زمانی فعال است که مردم فعالیت کنند و توانمندی‌های خود را نشان دهند، همچنین مدیران باید بستر لازم برای بروز این فعالیت‌ها را فراهم کنند.

سعیدی کیا با بیان اینکه سرمایه‌های فراوانی در کشور وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کرد، افزود: در شهرستان قلعه گنج توانستیم در همه عرصه‌ها ورود پیدا کرده و فضای فعالیت را به شکل کاملی برای مردم محیا کنیم.

او تصریح کرد: به منظور توانمندسازی مردم منطقه، دانشگاه تهران را به عنوان مشاور توانمندسازی انتخاب کردیم که در شهرستان قلعه گنج مشغول به کار شد، همچنین با توجه اینکه جوانان تحصیل کرده‌ای در این شهرستان وجود داشت، افرادی به عنوان تسهیل گر انتخاب شدند و به تدریج با مردم ارتباط برقرار کردیم تا مشارکت مردم را جلب کنیم.

رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه راه اندازی گروه‌های توسعه روستا یکی از اقدامات شکل گرفته در شهرستان قلعه گنج بود، گفت: در این شهرستان قبل از اجرای طرح، بسیاری از مردم با یارانه زندگی می‌کردند، اما با راه اندازی صندوق‌های خرد روستایی، مردم یارانه‌های خود را در این صندوق‌ها پس انداز کردند که به تدریج وام‌هایی برای بحث اشتغالزایی آن‌ها پرداخت شد.

سعیدی کیا ادامه داد: هم اکنون وام‌های ۶ تا ۷ میلیون تومانی در شهرستان قلعه گنچ به مردم داده می‌شود که باید گفت به واسطه اجرای این طرح یک جریان اجتماعی قدرتمند در شهرستان قلعه گنج شکل گرفت.

او با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان از سال ۹۵ وام‌هایی برای طرح‌های روستایی، اشتغال و تولید ارائه می‌دهد، تصریح کرد: طبق آمار‌ها تاکنون ۸ هزار طرح در کل کشور ارائه شده که از این میزان بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ طرح با هزینه ۱۷۰۰ میلیارد تومان تصویب شده و وام هایش ارائه شده است.
 
انتهای پیام//ز.م
 

حضور رئیس هیأت امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در همایش ۱۰۰ معین اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.