شهردار منطقه ۱۲ تهران مطرح کرد:

نیاز پایتخت به تصویب قوانین حفظ بافت‌های تاریخی

سعادتی گفت: امیدوارم در سال ۹۸ قوانین مربوط به بافت و ابنیه تاریخی به تصویب برسد.

نیاز پایتخت به تصویب قوانین حفظ بافت‌های تاریخیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در همایش تجلیل از حافظان ابنیه تاریخی ضمن گرامیداشت هفته تهران گفت: پیشتر حافظان بنا‌های تاریخی افراد معدودی بودند که رفته رفته این افراد زیاد شدند و امروز در نقطه‌ای بالاتر از گذشته ایستاده‌ایم.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با اشاره به این نکته که هنوز برای نقطه ایده آل راهی طولانی مانده است، افزود: هرچند برای تبدیل این خلصت (حفظ بنا‌های تاریخی) به فرهنگ عمومی راه داریم، اما همکاری‌ها در کنار یکدیگر موثر بوده و استقبال مردم در ما اثر گذاشته است و حضور من در کنار افرادی که پیرو هنر و اندیشه حفظ ابینه تاریخی هستند جایگاه بالایی ندارد.

او با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای حفظ بنا‌های تاریخی اظهار کرد: جا دارد تشکر کنم از حمایت‌های اعضای شورای شهر و به ویژه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران که همواره مشکلات موجود در حوزه ساختمان‌های تاریخی را وسعت نظر و تلاش پیگیری کرده و در صدد رفع آن برآمده است.

سعادتی تأکید کرد: امیدوارم در سال ۹۸ قوانین بالادستی در حوزه حفظ بافت تاریخی به تصویب برسد و باید قول دهیم که روز به روز در مسیر اندیشه حفظ بنا‌های تاریخی ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار