عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

اسناد روی زمین مانده خانه بهبهانی و شیخ فضل الله نوری

مسجد جامعی گفت: در شورای شهر سوم و چهارم اسنادی برای حفظ و تملک خانه‌های بهبهانی و شیخ فضل الله نوری داشتیم که تا امروز این اسناد روی زمین مانده‌اند.

اسناد روی زمین مانده خانه بهبهانی و شیخ فضل الله نوریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران در همایش تجلیل از حافظان ابنیه تاریخی گفت: منطقه ۱۲ شهر تهران از زندگی خالی شده و به اصطلاح مرده است و ما مرده را نمی‌توانیم با بخشنامه زنده کنیم.

وی افزود: منطقه ۱۲ روزی یکی از پر جمعیت‌ترین مناطق پایتخت بود و امروز دیگر نمی‌توان یک منطقه مرده را با تزریق‌های این چنینی و بخشنامه زنده کرد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تغییر کاربری ساختمان‌های منطقه ۱۲ گفت: خانه‌های این منطقه بیشتر به شکل انبار و خوابگاه شده‌اند و هیچگاه انسان دلش برای مسافرخانه نمی‌سوزد، اما همواره دلسوزی برای خانه از قدیم با ما بوده است.

مسجد جامعی تأکید کرد: خالی شدن از زندگی مشکل اصلی بافت منطقه ۱۲ است و تا زمانی که زندگی به این منطقه بازنگردد با تزریق‌هایی کوتاه مدت نمی‌توان توسعه را ایجاد کرد، گرچه سرمایه‌گذاری در این حوزه سودآوری دارد و در خانه مدرس نیز بخش خصوصی وارد شد، زیرا اگر این اقدام سودآوری نداشت، هیچگاه بخش خصوصی تمایلی نداشت.

باید اقدامات حوزه ساخت و ساز و توسعه ابنیه تاریخی را مدیریت کنیم

وی ادامه داد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که اقدام‌های حوزه ساخت و ساز و توسعه ابنیه تاریخی را مدیریت کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به ویژگی‌های بلدیه استبدادی از زبان مدرس گفت: ویژگی بلدیه استبدادی از زبان مدرس این است که آن‌ها پل و خیابان می‌سازند، اما این ساخت و ساز بر اساس خواست و نیاز مردم نیست، زیرا نمی‌شود هر جایی که انسان دلش خواست هر اقدامی انجام دهد.

مسجد جامعی با اشاره به سند‌های زمین مانده در شورای سوم و چهارم گفت: یکی از اسناد مربوط به تملک خانه بهبهانی در سرپولک است و ویژگی‌های خاص خود را دارد و ۳ نسل از روحانیون تهران در آن خانه بودند.


بیشتر بخوانید: نیاز پایتخت به تصویب قوانین حفظ بافت‌های تاریخی


وی ادامه داد: در شورای شهر چهارم یکی دیگر از سند‌ها مربوط به منزل مدرس بود که شایسته است از اقدام انجام شده در این خانه تشکر کرد، اما نکته قابل تأمل این است که بودجه‌ در نظر گرفته شده برای خانه مدرس، صرف خانه نصیرالملک شد که باید از مدیریت منطقه پرسید که چگونه این اقدام انجام شده است.

مسجد جامعی ادامه داد: ۶ سال گذشته سندی داشتیم مربوط به خانه شیخ فضل‌الله نوری که آن سند نیز در شورا به تصویب رسید که متأسفانه در شورای شهر چهارم روی زمین ماند و از شورای شهر پنجم این انتظار می‌رود که سند مربوط به این خانه را به سرانجام برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار