وجود حدود ۴۴ هزار واحد صنعتی در کشور

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:حدود ۴۴ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که از این مقدار، بیش از ۹۵ درصد واحدهای صنعتی مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،محسن صالح نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جمع خبرنگاران کاشانی با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور هدف گذاری شده است، اظهار داشت: ۶۰۰ واحد از این مجموع با اقدامات و حمایت‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشته اند.

او با اشاره به اینکه عدم فعالیت این واحد‌ها الزاما به دلیل عدم اعتبار نیست، ابراز داشت: اصلاح در خطوط تولید، عدم بازاریابی مناسب، عدم تامین مواد اولیه و همچنین عدم بروز رسانی از جمله دلایلی هستند که منجر به عدم فعالیت واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازگشت به چرخه تولید الزاماتی دارد که یکی از آن‌ها تسهیلات است، افزود: پیش بینی کرده ایم با بازگشت این واحد‌ها به چرخه تولیدی برای حدود ۲۰ هزار نفر فرصت اشتغال و کار ایجاد شود.

او با اشاره به وجود حدود ۴۴ هزار واحد صنعتی در کشور اظهار داشت: از این مقدار، بیش از ۹۵ درصد واحد‌های صنعتی مربوط به صنایع کوچک و متوسط است.

صالح نیا همچنین با اشاره به صادرات چهار میلیارد دلاری واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط در سال گذشته ابراز داشت: پیش بینی می‌شود صادرات این واحد‌ها در سال جاری با افزایش پنج درصدی همراه باشد.

انتهای پیام/م

 

بازگشت ۶۰۰ واحد تولیدی صنایع کوچک و متوسط کشور به چرخه فعالیت 

برچسب ها: وزارت صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.