اجرای مدیریت استراتژیک بر فعالیت های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از یکپارچه سازی فعالیت¬های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بهره گیری از مدیریت استراتژیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی دهنوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان درباره استقرار نظام مدیریت استراتژیک در این سازمان اظهار کرد: هدف اصلی اجرای این پروژه، ایجاد زیر ساختی نظام‌مند در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است که سازمان را قادر می‌سازد، وضعیت فعلی خود را به طور دقیق بررسی کرده، هم‌چنین وضعیت آینده را برآورد کند.

او با بیان اینکه می‌خواهیم با استفاده از توانمندی‌ها و فرصت‌ها و دفع تهدید‌ها و پوشش نقاط ضعف، آینده‌ای مطلوب را خلق کرده و همه فعالیت‌های خود را به صورت یک‌پارچه در راستای اهداف خود تنظیم کنیم، افزود: رویکرد نظام‌مند به مدیریت استراتژیک از رویکرد‌های نوین مدیریت استراتژیک است که نقاط ضعف برنامه‌ریزی استراتژیک فرآیند محور سنتی را تغییر داده و حرکت سازمان را در جهت نیل به اهداف تثبیت و تضمین می‌کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: همه ذی نفعان داخلی شامل کارکنان، مدیران، مسئولان، کارشناسان در حوزه‌های مختلف در این پروژه دخیل هستند. از آن‌جا که روش اجرائی این پروژه بر اساس زیر ساخت‌های مشارکتی و کارگروهی تدوین شده است، همه کارکنان فرهیخته، فهیم و زحمت‌کش در اجرای این پروژه سهیم هستند.

او ابراز کرد: هم‌چنین در پیاده‌سازی این پروژه، منافع و انتظارات ذی‌نفعان خارجی مانند جامعه، سازمان‌های همکار یا بالادستی، قانون‌گذاران و ... نیز مورد توجه قرار داده خواهند شد. همچنین مرکز مهندسی توسعه‌ی بهره‌وری و سیستم‌های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، مدیریت و اجرای این پروژه را بر اساس اصول طراحی نظام‌های نوین مدیریت استراتژیک بر عهده دارند.

دهنوی اشاره کرد: تخمین اولیه مرکز مهندسی توسعه بهره‌وری و سیستم‌های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان برای مدت زمان طراحی نظام مدیریت استراتژیک ۹ ماه است و این نهاد با همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود و بهره‌گیری از همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تلاش می‌کند، پروژه در مدت تعیین شده انجام و پایان یابد.

او ادامه داد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به عنوان یک نهاد عمومی خدماتی با گستره وسیعی از فعالیت‌ها به خوبی در حال انجام ماموریت خود است. مدیران توانمند سازمان با اتکا بر توانایی‌های خود، سازمان را در راستای اهداف و چشم‌انداز خود پیش برده‌اند. اکنون سازمان از نظر چرخه عمر خود، به سازمانی نیمه بالغ تبدیل شده و در این مرحله، فرآیند برنامه‌ریزی با دشواری و چالش‌هایی رو به رو خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: از طرفی سازمان در مرحله‌ی مناسبی جهت رشد قرار دارد و رشد، یک متغیر اساسی استراتژیک است؛ بنابراین ضروری است که سازمان نظامی مناسب جهت برنامه‌ریزی استراتژیک طراحی کند و خوشبختانه مدیران سازمان به خوبی به این مهم اشراف دارند.

او بیان کرد: برونداد نهائی پروژه، یک نظام مدیریت استراتژیک یک‌پارچه است که فرآیند اخذ تصمیمات استراتژیک و برنامه‌ریزی و اجرای آن را که شامل ۲ مرحله خلق ذهنی (برنامه‌ریزی استراتژیک) و خلق عینی (اجرای برنامه‌های استراتژیک) است، را از مرحله‌ی زایش استراتژی تا اجرا در عملیات، مدیریت خواهد کرد.

دهنوی تأکید کرد: سازمان با استفاده از نظام مورد نظر می‌تواند تصمیمات استراتژیک و حیاتی خود را با خطرپذیری حداقل و مبتنی بر رشد، اتخاذ کند. آینده نگری و آینده پژوهی در تهیه برنامه استراتژیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امید است تصمیمات خروجی این نظام موجب رشد و ارتقای سازمان و تامین نظر ذی نفعان شوند.


انتهای پیام/م

 

درباره استقرار نظام مدیریت استراتژیک در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان

برچسب ها: پسماند ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.