وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

امسال حدود ۵میلیون گردشگر به کشور سفر کرده اند

ایران با پذیرش حدود ۵ میلیون گردشگر در طول سال، رتبه دوم رشد صنعت گردشگری در جهان را دارد.

امسال حدود ۵میلیون گردشگر به کشور سفر کرده اندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر در همایش فرصت‌های ایران، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با حضور نمایندگان استان‌های شرق کشور در مشهد گفت: با توجه به تحریم‌ها و فشار‌های دشمنان، اما بر اساس اعلام سازمان جهان گردشگری ایران رتبه دوم رشد صنعت گردشگری در جهان را دارد.


او افزود: یکی از مهمترین راه‌های اشتغال زایی در دنیا بخش گردشگری است.

 

منطقه نمونه گردشگری خراسان رضوی سرمایه‌گذار ندارد



مدیرکل گردشگری خراسان رضوی در این مراسم گفت: ۳۳منطقه نمونه گردشگری در خراسان رضوی شناسایی شده که از این تعداد، ۲۰منطقه فاقد سرمایه‌گذار است.

 ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: دوهزار و ۳۸۲تأسیسات گردشگری در حال حاضر در استان در حال بهره‌برداری هستند و ما ۳۳منطقه نمونه گردشگری در استان داریم که از این تعداد، ۲۰منطقه فاقد سرمایه‌گذار هستند.

او درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی هم گفت: ایده بررسی این فرصت‌ها از زمستان گذشته بر اساس دستور وزیر انجام و حدود هفت ماه به طول انجامید.

او با بیان اینکه تلاش شده در جهت جذب سرمایه‌گذار از طریق معین‌های اقتصادی گام برداریم افزود: این فرصت‌ها در بخش‌های مختلفی، چون مناطق نمونه گردشگری، روستا‌های هدف گردشگری، صنایع دستی و مناطق دارای بافت با ارزش، دسته‌بندی شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۳۰فرصت سرمایه‌گذاری را در استان در ۱۲۰نقطه و ۲۸شهرستان شناسایی کرده‌ایم؛ در این لیست، ۲۰شهرستان از زیرساخت‌های مطمئن و هشت شهرستان از زیرساخت‌های نسبی برخوردار بودند.

مکرمی‌فر در خصوص میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای فرصت‌های گردشگری استان بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است که سهم دولت در این مورد، ۳۵میلیارد است که در بحث زیرساخت‌ها هزینه می‌شود.

او ضمن تأکید بر اینکه حساسیت ریسک تک تک پروژه‌ها مشخص شده و سود سرمایه‌گذار را تضمین می‌کنیم، گفت: با انجام این پروژه‌ها، اشتغال پایدار در روستا‌ها ایجاد شده و مهاجرت معکوس از شهر به روستا شکل می‌گیرد به طوری که با انجام این پروژه‌ها، ۱۹هزار و ۴۸۰نفر صاحب شغل می‌شوند.
 
 
این همایش با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان و معاونان حوزه گردشگری این ادارات کل برپا شده است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.