تخصیص نیافتن بودجه سال جدید کرمان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نگرانی از سوی خزانه و همکاران ما در جذب اسناد خزانه سال ۹۸ وجود دارد که تاکنون هنوز یک ریال دریافتی اسناد را در استان کرمان نداشته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جعفر رودری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان کرمان گفت: براساس ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه، برای توسعه پایدار روستا‌ها یکسری تکالیف در سطح ملی و استانی مشخص شده که در این راستا بررسی مطالعات و توسعه روستا به صورت منظومه‌ای دنبال می‌شود.

رودری افزود: در این روش عملکرد اقتصادی روستا به شکل هم پیوندی و منطقه‌ای و عملکرد متقابل روستا‌ها با هم تعریف می‌شود که منظومه بهتر می‌تواند سیاست گذاری توسعه را محقق کند.

او تصریح کرد: در استان کرمان کار از سال ۹۶ آغاز شده و تاکنون ۲۳ منظومه که ۱۳۱۲ روستای استان را پوشش می‌دهد در برنامه قرار گرفته و بنیاد مسکن کار پیگیری و انجام مطالعات را به عهده دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه ۹۸ استان با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای امسال تخصیص ۶ ماهه صورت گرفته و به زودی تخصیص ۹ ماهه اعلام خواهد شد افزود: پرداخت حقوق دستگاه‌ها مطابق با مصوبات شورا پیش می‌رود و ۴۸ درصد تخصیص ۶ ماهه داده شده است.

رودری گفت: اعتبارات هزینه‌ای مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان ۵۰ درصد مرحله اول پرداخت و ۵۰ درصد دوم اخیرا ابلاغ شده که براساس اعلام خزانه، یکسری از دستگاه‌ها برای دریافت مراجعه نکرده اند در حالی که ۱۰۰ درصد کل بازنشستگی واصل شده و مشکلی نداریم.

او تصریح کرد: در بحث سایر (اعتبارات هزینه ای)، خزانه گزارش داده، برخی از دستگاه‌ها در صدور احکام پرسنلی به ویژه در قراردادی‌ها رعایت نکرده اند. در حالی که شرایط همه دستگاه‌ها را ما شفاف و یکسان دیده ایم. اما بعضا به دلیل تصمیمات دستگاه‌ها تفاوت‌هایی در دستگاه داریم که به مدیریت داخلی آن‌ها برمی گردد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: نگرانی از سوی خزانه و همکاران ما در جذب اسناد خزانه سال ۹۸ وجود دارد که تاکنون هنوز یک ریال دریافتی اسناد را در استان کرمان نداشته ایم و باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد تا بتوانیم اسناد را جذب کنیم.

در این جلسه طرح توسعه پایدار منظومه روستایی خَبر توسط مشاور ارائه و تصویب شد.

انتهای پیام /ی

نگرانی از جذب نشدن بودجه سال جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار