سرپرست سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کاهش ۱۰ درصدی ارزش صادرات در ۶ ماه نخست سال

زادبوم گفت: صادرات در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه، از نظر ارزشی ۱۰.۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

حمید زادبوم سرپرست سازمان توسعه تجارت در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت صادرات امسال اظهار کرد: صادرات در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه، از نظر ارزشی ۱۰.۵ درصد کاهش و از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد افزایش داشته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه آمارهای منتشره از صادرات می‌تواند نشانه خوبی برای بهبود شرایط تجاری باشد تصریح کرد: عملکرد فعلی در حوزه صادرات امیدبخش است و نوید بهتر شدن شرایط را هم به تجار می دهد. وزن صادرات امسال نسبت به سال گذشته رشد بسزایی داشته است.


بیشتر بخوانید: ارتقای کیفیت صادرات در گرو برندسازی/اجرای نظام جامع مدیریت کیفیت صادرات در دستور کار 


زادبوم با بیان اینکه صادرات در بسیاری از کالا‌ها کاهش داده شده است افزود: علت این امر را می‌توان داشتن تعهد ارزی برای صادرکنندگان دانست این در حالیست که حجم صادرات با افزایش چشمگیری همراه بوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که موافقت‌نامه ترتیبات ترجیحی بین ایران و اوراسیا، چه زمانی اجرایی می‌شود؟ گفت: این موافقتانه از ۵ آبان، اجرایی می‌شود و به مدت یک سال، بعد از اجرا؛ می‌توانیم مذاکرات تجارت آزادمان را شروع کنیم و ظرف مدت ۳ سال، باید به موافقتنامه تجارت آزاد، با اوراسیا برسیم. بنابراین، موافقتامه موقت ترتیبات تجاری منطقه آزاد تجاری بین ایران و اوراسیا را که سال گذشته امضا شده بود امسال از ۵ آبان اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

موافقت‌نامه تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا ۵ آبان اجرایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار