فتایی، مدیرکل ارشاد استان لرستان شد

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان امروز با حضور کاراندیش معاون حقوقی وزیر ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، امروز آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با حضور علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزیر ارشاد، برخی از مسولان استانی، اهل فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

کاراندیش معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مدیرکل سابق ارشاد استان لرستان مدت‌ها است که از سمت خود استعفا داده و فتایی نیز مدتی است که سرپرست این دستگاه فرهنگی است.

کاراندیش افزود: طی بررسی‌های فراوان از میان گزینه‌های زیادی که معرفی شد فتایی گزینه اصلح ما برای سکان‌داری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بود.

او عنوان کرد: فتایی با توجه به سابقه‌ای که در اداره کل ارشاد استان در بخش‌های مختلف داشتند امیدوار هستیم در ادامه فعالیت خود نیز موفق باشند تا شاهد تحولات خوبی در راستای اقدامات گذشته باشیم.

محمود ثمینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان همچنین امروز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان و اهل قلم و رسانه به خاطر همکاری در راستای توسعه استان اظهار داشت: همه ما باید براساس سیاست‌های کلان نظام و راهبرد‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت کنیم. وزارت ارشاد ۱۴ راهبرد اساسی تعریف و تبیین کرده است و براساس این راهبرد‌ها ۳۰ وظیفه مهم و اساسی نیز مشخص شده است.

ثمینی بازسازی و تقویت آداب و سنن گذشته ایرانی -اسلامی و حمایت از اهل هنر و فرهنگ، اصحاب رسانه و قلم را از جمله اهداف وزارت ارشاد دانست و افزود: لرستان هنرمندان زیادی در سطح ملی دارد و در بخش موسیقی و سایر بخش‌های هنری نیز حرف برای گفتن دارد.

او عنوان کرد: فرهنگ بسیار غنی در این استان وجود دارد و لرستان در دوران دفاع مقدس نیز خوش درخشید و شهدای بسیاری را تقدیم اسلام و نظام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با تاکید به اینکه مردم لرستان همواره پشتیبان نظام و مسولان بوده‌اند، بیان کرد: استانی با این ویژگی و اقلیم بسیار متفاوت مستحق دریافت خدمات شایسته در تمام زمینه‌هاست و باید در راستای شکوفا کردن فرهنگ غنی این قطعه‌ای از بهشت تلاش شود.

ثمینی با بیان اینکه مسئولیت هنرمندان در لرستان بسیار سنگین است، گفت: در لرستان جا برای کار بسیار زیاد است و همگی باید دست به دست هم بدهند تا دستگاه فرهنگی- هنری استان را کمک کنند تا بتواند به اهداف و سیاست‌های خود دست یابد.

او اشاره کرد: تقویت روحیه اسلامی از جمله وظایفی است که در راهبرد‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع جهت ایجاد نشاط اجتماعی تاکید کرد و افزود: لرستان در این زمینه بسیار غنی است و هنرمندان می‌توانند در راستای ایجاد نشاط اجتماعی گام بردارند.

انتهای پیام/ر

انتخاب مدیرکل ارشاد استان لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار