ناهنجاری‌های حاشیه‌ها در حال ورود به مرکز کلانشهر اصفهان است

رئیس کمیسیون امور اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در حاشیه نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کلانشهر از بیرون برخوردار دیده می شود اما واقعیت این است که اصفهان 9 منطقه حاشیه نشین با 400 منطقه بحرانی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،کورش محمدی با اشاره به وجود نیم میلیون نفر حاشیه نشین در اصفهان افزود:با توجه به اینکه هزینه‌های حاشیه نشینی در این شهر بسیار پایین است مهاجرت‌های غیراصولی بویژه اتباع بیگانه به حاشیه‌های شهر در حال افزایش است.

او تأکید کرد:بایدمتولیان به موضوع حاشیه نشینی ورود جدی پیدا کنند چرا که ناهنجاری‌های حاشیه نشینان (آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، تکدی گری و فساد) به مرکز شهر ورود یافته و در حال افزایش است.

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مرکز جامع کاهش آسیب اصفهان به عنوان یکی از بی‌نظیرترین مراکز در کشور در حال ساخت است گفت: باید در مبحث درمان و صیانت از معتادان، حمایت استانی و کشوری صورت گیرد.

محمدی  ادامه داد: نباید معتادان بدون حمایت اجتماعی در جامعه رها شوند، رویکرد‌های اجتماعی ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیاز به اصلاح دارند و برای متکدیانی که درگیر اعتیاد شده اند به دنبال روش‌های نوین کاربردی بود.

مرکز جامع کاهش آسیب در اصفهان با ظرفیت ۶۰۰ مرد و ۱۰۰ زن برای مبارزه با مواد مخدر و صیانت از بهبودیافتگان مصرف مواد مخدر در مساحتی افزون بر پنج هزار متر مربع؛ و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال ساخت است.

حدود ده درصد جمعیت حاشیه نشین کشور در در وسعت ۵۲۵ هکتاری حاشیه‌های کلانشهر اصفهان ساکن هستند.
 
انتهای پیام/ش

جود نیم میلیون نفر حاشیه نشین در اصفهان

برچسب ها: شورای شهر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.