منطقه آزاد ماکو در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک کشور

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: گام‌های مهمی در حوزه صنعت پوشاک کشور برداشته شده و این منطقه در آستانه تبدیل شدن به قطب پوشاک کشور است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  آرش یوسف زاده مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع واحد‌های تولیدی مستقر در ماکو، افزود: پس از بهره برداری از ۵ طرح تولیدی پوشاک در دو سال اخیر، اکنون ۲ طرح سرمایه گذاری چشمگیر دیگر در زمینه تولید پوشاک در حال اجرا است.

او ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال، برای بیش از ۵۰۰ نفر در منطقه اشتغالزایی خواهد کرد.

به گفته یوسف زاده عزم جدی سازمان منطقه آزاد ماکو در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد بستر مناسب برای جذب و حمایت از سرمایه گذاری و بهره مندی از مزایای قانون ارزش افزوده است تا سرمایه گذاران را به حضور در منطقه ترغیب کند.

او ابراز امیدواری کرد که با روند رو به توسعه فعلی به زودی شاهد شکل گیری قطب تولید پوشاک در منطقه آزاد ماکو بوده باشیم تا علاوه بر رفع نیاز داخلی، سهم قابل توجهی از بازار کشور‌های خارجی نیز به تولیدکنندگان این منطقه اختصاص یابد.

منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.

مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.
 
انتهای پیام/م
 

برگزاری  نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع واحد‌های تولیدی مستقر در ماکو

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.