بسته اخبار حوادث ۲۱ مهرماه ۹۸؛

۱۰ تن آرد قاچاق به مقصد نرسید/تغییر ناگهانی مسیر مرگ راکب موتور سیکلت را رقم زد

مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۱۰ تن آرد قاچاق به مقصد نرسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۲۱ مهرماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری سارقان احشام در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای احشام در منطقه بنجار با ۴ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ احمد ثمره حسینی فرمانده انتظامی شهرستان زابل اظهار داشت: در پی گزارش سرقت احشام از یک دامداری سنتی در یکی از مناطق حاشیه شهر بنجار موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارکنان کلانتری ۱۳ بنجار قرار گرفت.

او بیان کرد:کارکنان کلانتری ۱۳ بنجار پس از بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات میدانی با توجه به سرنخ‌های موجود به ۲ سارق سابقه دار مظنون و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی آن‌ها را با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.

او خاطر نشان کرد: متهمان جوان در بازجوئی‌های به عمل آمده به سرقت ۸ راس سرقت گوسفند و ۶ قطعه بوقلمون طی چهار فقره سرقت و فروش آن‌ها به فردی مالخر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به ادامه تحقیقات برای شناسایی و دستگیری افراد مالخر از شهروندان خواست نسبت به تقویت حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام و دام‌ها اهمیت بیشتری داده، دیوار و درب غیر قابل نفوذ همراه با قفل معتبر و مجهز در این محل‌ها تعبیه کرده و در صورت امکان محل نگهداری دام و احشام به دوربین مدار بسته مجهز سازند.

قاچاق آرد در سراوان 

فرمانده انتظامی شهرستان "سراوان" از کشف ۱۰ تن آرد قاچاق از یک دستگاه کامیون باری خبر داد.

سرهنگ احمد آذرکیش  گفت:  ماموران مستقر در ایست بازرسی پلیس راه محور خاش-سراوان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند..

او افزود: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن تعداد ۲۵۰ کیسه ۴۰ کیلویی آرد قاچاق و خارج از چرخه توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان با اشاره اینکه ارزش ریالی این محموله ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: خودرو کامیون توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سانحه رانندگی در نیکشهر

فرمانده انتظامی شهرستان " نیکشهر "از مرگ راکب موتور سیکلت در اثر تغییر ناگهانی مسیر خبر داد.

سرهنگ حمید نوری  بیان داشت: در پی اعلام یک فقره تصادف منجر به فوت راکب موتورسیکلت در محور نیکشهر – چابهار، بلافاصله ماموران پاسگاه انتظامی "اسپکه" به همراه عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت در حال تغییر مسیر با یک دستگاه تریلی به شدت برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر گفت: در این حادثه، راکب موتور سیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و جسدش توسط عوامل امدادی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ نوری تصریح کرد:کارشناس تصادفات پلیس راهور علت تامه وقوع این حادثه را، تغییر ناگهانی مسیر راکب موتورسیکلت اعلام کرده است.

کشف مواد فاقد مجوز بهداشتی در ایرانشهر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایرانشهر از کشف مواد فاقد مجوز بهداشتی در ایرانشهر خبر داد.

فردین شهبازی  اظهار کرد: مأمورین پلیس آگاهی شهرستان به دو دستگاه خودروی لندکروز در مسیر سرباز به ایرانشهر مشکوک شدند که پس از تعقیب و گریز، خودرو‌ها وارد منزل مسکونی شدند که برابر مقررات نسبت به ورود به منزل اقدام شد.

او  گفت: در بازرسی‌های انجام شده از خودرو‌ها مقادیر قابل توجهی کالا شامل ۱۱ کارتن سیگار، ۲ هزار ۳۰ عدد قیچی پزشکی و انواع ادویه پاکستانی کشف شد.

شهبازی بیان کرد: در همین راستا پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل که با توجه به استعلام بعمل آمده از دانشگاه علوم پزشکی درخصوص ادویه‌ها و مواد خوراکی در پاسخ اعلام شد اقلام مکشوفه فاقد مجوزبهداشتی بوده و مصرف آن‌ها ممنوع است.

او گفت: شعبه رسیدگی کننده برابر مستندات موجود در پرونده اتهام وارده را محرز دانست و متخلفین را علاوه بر ضبط کالا به پرداخت مبلغ ۳۰۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

اخطاریه پلمپ برای ۲۸ واحد صنفی متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان "چابهار" از صدور اخطاریه پلمپ برای ۲۸ واحد صنفی متخلف خبر داد.

سرهنگ حیدر علی کیخا مقدم  فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، پاکسازی اماکن آلوده و ایجاد امنیت پایدار، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی و اماکن عمومی این شهرستان توسط پلیس امنیت عمومی این فرماندهی اجرا شد.

او بیان داشت: در همین راستا مأموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس در ۲ روز گذشته از ۸۰ واحد صنفی در سطح حوزه استحفاظی بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در محل اقدام کردند.

سرهنگ کیخای مقدم تصریح کرد: در این راستا ماموران این فرماندهی برای ۲۸ واحد صنفی اخطاریه پلمپ واز ۳۰ واحد نیز به علت داشتن برخی تخلفات صنفی تعهد اخذ شد.

سرهنگ کیخا خاطر نشان کرد: پلیس با هدف مبارزه با مظاهر علنی فساد و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد نمود و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق از یک دستگاه پراید

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف ۲۵۰ میلیون ریال کالای قاچاق از یک دستگاه پراید خبر داد.

سرهنگ  حمید نوری گفت: ماموران یگان تکاوری این شهرستان هنگام گشت زنی در محور نیکشهر – ایرانشهر به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از خودرو تعداد ۶۷۲ عدد تن ماهی، ۶۲۴ عدد پودر انرژی زا و سه گونی زغال قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.

سرهنگ نوری با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده ۲۵۰ میلیون ریال است، خاطر نشان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر قاچاق کالا را به عنوان تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور نام برد و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق کالا یک تکلیف همگانی است و نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار