معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم عنوان کرد؛

۱۱۰سالن ورزشی برای دانش آموزان قم در دست احداث است

رمضان بیگی گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سرانه ورزشی، باید ۱۱۰ سالن ورزشی برای دانش آموزان این استان احداث شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مجتبی رمضان بیگی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم گفت: درحال حاضر ۱۰۰ سالن ورزشی سرپوشیده برای دانش آموزان قمی موجود است و سرانه فضای ورزشی سرپوشیده دانش آموزان این استان، ۴۵ سانتی‌متر است که باید به یک متر افزایش یابد.

رمضان بیگی بابیان این‌که سرانه فضای ورزشی سرپوشیده ۵۵ سانتی‌متر کمتر از استاندارد است، اضافه کرد: درصورتی‌که تعداد دانش آموزان قم در سال‌های آینده افزایش نیابد، احداث ۱۱۰ فضای ورزشی سرپوشیده جوابگو خواهد بود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم یادآورشد: در حال حاضر درس تربیت‌بدنی بیشتر مدارس استان قم در حیاط مدرسه برگزار می‌شود و در مناطقی که به دلیل آپارتمان‌سازی ساختمان‌هایی مشرف به حیاط مدرسه است، دختران برای ورزش کردن با محدودیت‌هایی مواجه هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش قم با اشاره به این‌که کلاس‌های درس تربیت‌بدنی سرپوشیده در مدارس دخترانه با اولویت مدارس ابتدایی احداث می‌شود، بیان کرد: اگر در مدارسی فضایی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر وجود داشته باشد و قابل‌استفاده نباشد، این فضا‌ها تغییر کاربری داده می‌شود.

رمضان بیگی افزود: البته این محدودیت‌ها مانع از برگزاری کلاس درس تربیت‌بدنی نمی‌شود و دانش‌آموزان با رعایت حجاب و عفاف در زنگ تربیت‌بدنی فعالیت می‌کنند.

او افزود: با احداث این کلاس‌ها، درس تربیت‌بدنی با تجهیزات مناسب به‌جای حیاط، در داخل کلاس‌های سرپوشیده برگزار می‌شود.

به گفته معاون آموزش‌وپرورش قم، در حال حاضر سه سالن ورزشی، ۲ سالن ورزشی خیرساز، یک استخر در منطقه نیروگاه و ۱۵ زمین چمن مصنوعی در مدارس تازه تاسیس در دست احداث است.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل خواهند شد.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/ح

۱۱۰ سالن ورزشی باید برای دانش آموزان قم احداث شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار