اردوغان: ما با روسیه هیچ مشکلی نداریم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد آنکارا و مسکو درباره سوریه در تماس دائم هستند و اوضاع در این کشور باعث هیچ مشکلی برای آن‌ها نشده است.

اردوغان: ما با روسیه هیچ مشکلی نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ترکیه که اکنون در سوریه مشغول انجام عملیات نظامی است، با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هیچ مشکلی ندارد.

اردوغان گفت: ترکیه و روسیه درباره سوریه در تماس دائم هستند و اوضاع در این کشور باعث هیچ مشکلی برای آن‌ها نشده است.

اردوغان که در جمع خبرنگاران در استانبول این سخنان را بیان می‌کرد، افزود: ما هیچ مشکلی با روسیه نداریم. ما با پوتین در تماس دائم هستیم. اگر مشکلی وجود داشته باشد می‌توانیم در ۲۴ ساعت مذاکراتی را ترتیب دهیم و برای اقداماتی که باید برای حل مشکل انجام گیرد، تصمیم مشترکی را اتخاذ خواهیم کرد.

از ۹ اکتبر امسال، ترکیه عملیات چشمه صلح را در شمال شرقی سوریه آغاز کرده است. اردوغان در توجیه این عملیات می‌گوید باید امنیت مرز جنوبی ترکیه را تأمین و با این کار بازگشت آوارگان سوری را تسهیل کند. این عملیات با حملات هوایی به راس العین و دیگر شهر‌های مرزی سوریه آغاز شد. آنکارا سپس عملیات زمینی را آغاز کرد و در ۱۱ اکتبر اعلام کرد که کنترل راس العین را به دست گرفته است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، در تاریخ ۱۳ اکتبر، ارتش ترکیه تل ابیض را تصرف کرد. خبرگزاری رسمی سوریه، سانا در این تاریخ اعلام کرد دمشق برای مقابله با «تجاوز ترکیه» نیرو‌های خود را به شمال سوریه اعزام کرده است. اعزام نیرو‌های ارتش سوریه به سمت مرز‌های شمال با هماهنگی نیرو‌های سوریه دموکراتیک انجام گرفته است. چند کشور و سازمان بین‌المللی از ترکیه خواسته‌اند تا عملیات خود را متوقف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار