در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«خاموشان»؛ نمایشی با موضوع پیاده روی اربعین حسینی (ع)

نمایش «خاموشان» با موضوع پیاده روی اربعین حسینی به کارگردانی علی سلیمانی در حوزه هنری اجرا می‌شود.

«خاموشان» نمایشی با موضوع پیاده روی اربعین حسینیعلی سلیمانی طراح و کارگردان نمایش «خاموشان» که با موضوع پیاده روی اربعین روی صحنه رفته است, در خصوص این اثر هنری به خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال ۱۳۹۲ که هنوز داعشی‌ها وجود داشتند، در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی اتفاقی رخ داد؛ این اتفاق فضایی چند وجهی را برای ما ایجاد کرد و زمینه طراحی و روایت قصه نمایش «خاموشان» با داستانی مستند شد.

وی درباره انتخاب بازیگران این نمایش اظهار کرد: ما بازیگران نمایش را بر اساس شخصیت‌های داستان انتخاب می‌کنیم؛ گروهی به نام گروه تئاتر تجربه هم داریم که از سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرده و معمولاً برای اجرای نمایش‌ها از این گروه استفاده می‌کنیم.

سلیمانی در خصوص کیفیت آثار نمایشی مذهبی بیان کرد: متأسفانه آثار مذهبی که اجرا می‌شوند، کیفیت چندان خوبی ندارند. به این معنی که هم بار دانش مذهبی مخاطب را افزایش دهد و هم باعث لذت وافر او شود. زمانی که حرف از نمایش‌های مذهبی می‌زنیم، فکر می‌کنند روضه است؛ در حالی که مردم روضه را می‌شنوند. پس باید درامی را اجرا کرد که تماشاگر لذت ببرد.

وی افزود: گروه ما بار‌ها آثار مذهبی جدیدی را ارائه کرده است. ما در میان تماشاگران، آدم‌هایی را می‌بینیم که با مسائل مذهبی فاصله دارند، ولی جذب نمایش می‌شوند و این ویژگی مثبتی است. معجزه درام همین است؛ زمانی که کسانی دغدغه مذهبی ندارند، به چالش کشیده می‌شوند، بزرگترین ویژگی نمایش‌های آیینی و مذهبی رقم خورده است. زمانی که این اتفاق می‌افتد، مخاطب فکر می‌کند حفره‌های خالی وجودش که بجز مذهب با چیز دیگری پر نمی‌شود، پر شده است.

گفتنی است خیرالله تقیانی پور نویسنده و سهیلا جوادی تهیه کننده و مدیر هنری و علی سلیمانی، سهیلا جوادی، حسین میرزاییان، افشین قدیمی، محمد ادیب خواه و سبا سلیمانی بازیگران نمایش «خاموشان» هستند.

«خاموشان» از ۲۳ مهرماه لغایت ۱۴ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.