جام جهانی والیبال؛

وطن پرست: پس از ست سوم بازیکنان با افت ذهنی و فیزیکی رو به رو شدند

کارشناس والیبال کشورمان گفت: اتفاقات بازی با ژاپن و ایتالیا زنگ خطری برای تیم ملی ایران است.

وطن پرست: پس از ست سوم بازیکنان با افت ذهنی و فیزیکی رو به رو شدند/ اتفاقات رخ داده در بازی‌های انجام شده زنگ خطر است ابراهیم وطن پرست کارشناس والیبال کشورمان در گفت و گو با   خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا که در پایان با شکست ۳- ۲ شاگردان کولاکوویچ همراه شد گفت: تیم ملی کشورمان را در ست‌های اول و دوم خوب و با انگیزه دیدم. روز گذشته بازی خوبی برابر ژاپن انجام ندادیم و بد باختیم. این در حالی است که در گذشته و بیشتر باز‌ی‎ها برابر این تیم برنده بودیم و  باختی را تجربه نکرده بودیم.  

پس از ست سوم با افت ذهنی و فیزیکی رو به رو شدیم

او افزود: انتظار می‌رفت بازیکنان با شرایط بازی روز گذشته امروز  شاداب و خوب نباشند، اما دیدیم که در امتیاز‌های حساس خیلی خوب بودند و در ست‌های اول و دوم هم نمایش خوبی داشتند و توانستند در بازی‌هایی که بسیار نزدیک هم بود برنده باشند. در ست سوم با اهمال کاری که داشتیم ست را از دست دادیم و در ست‌های چهارم و پنجم هم باختیم. ما پس از ست سوم روند افت ذهنی و  بدنی داشتیم. من از بازیکنانی مانند فیاضی سرویس و ضربه‌های خوبی ندیدیم. در مجموع فکر می‌کنم تیم ما کم رمق شد و تصور می‌کنم در ست پنجم هم که در امتیاز ۱۳ برابر بودیم در شرایطی امتیاز از دست دادیم که از تیم ملی کشورمان انتظار نمی‌رفت.  

کارشناس والیبال ادامه داد: این مسائل باز  می‌گردد به فشاری که روی بازیکنان و تعداد محدودی از آن‌ها وجود داشت، در همین مسابقات موسوی را نداشتیم به جای او بازیکنی هم نفرستادیم و حالا هم شاهد این هستیم که دریافت کننده ما مصدوم است. در حال حاضر تنها عبادی پور و فیاضی را در این پست داریم که اگر برای هر کدام از این‌ها اتفاقی بیافتد دیگر بازیکنی نداریم. این در حالی است که تیم ایتالیا چنین شرایطی ندارد. آن‌ها تنها هنگامی از آنتونف استفاده می‌کنند که بخواهند چند سرویس بزند. ایتالیایی‌ها تیم دومشان را به این بازی‌ها آوردند و چند بازیکن خوبشان هم روی نیمکت نشسته بودند، زیرا هدف بالاتری دارند و احتمالا می‌خواهند آماده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شوند. امروز هم دیدیم برای آن‌ها برد و باخت خیلی اهمیت نداشت و با آرامش کار را دنبال می‌کردند.  

اتفاقت بازی مقابل ژاپن و ایتالیا زنگ خطر است 

وطن پرست در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط و نتایجی که به دست آمده است می‌توان گفت زنگ خطر والیبال به صدا درآمده یا خیر بیان داشت: بازی دیروز برابر ژاپن قابل قبول نبود و امتیاز‌هایی هم که واگذار کردیم به اندازه تیم ملی نبود. اتفاقی بود که افتاد و شاید شرایط تیم ما خیلی خوب نبود و بازیکنان هم در شرایط آرمانی نبودند، اما دیدیم ژاپنی‌ها در دریافت‌ها و توپ گیری‌ اذیت کردند و ما هم خوب نبویدیم و باید قبول کنیم امروز هم در ست‌های اول و دوم خوب بودیم، اما در ادامه کار شرایط خوبی نداشتیم و بازی را واگذار کردیم.  

او در پایان عنوان کرد: همه این مسائل زنگ خطری است تا از مسابقات ملی و بزرگ درس بگیریم،  اگر همین روند را پیش بگیریم آینده خوبی را نمی‌بینم، تیم ما پتانسیل و شرایط خوبی دارد. اشکالی ندارد بازی را واگذار کنیم. باید هدف گذاری کنیم. امروز هم دیدیم ایتالیا می‌خواست تیمش هدف خاصی را دنبال  کند. ما همراه تیم باید چند بازیکن دیگر را هم بالا بکشیم تا در مسابقات حساس هر اتفاقی افتاد جایگزین خوبی باشند.


بیشتر بخوانید: 

تیم ملی والیبال ایران ۲ - ایتالیا ۳/ کولاکوویچ در کمای کامبک لاجوردی پوشان

تیم ملی والیبال ایران ۱ - ژاپن ۳/ شگفتی‌های کولاکوویچ تکمیل شد

قهرمان جام جهانی والیبال چقدر پاداش می‌گیرد؟


انتهای پیام / 

اظهارات کارشناس والیبال درباره شرایط تیم ملی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار