نقش اساسی وکلاء در صلح و سازش

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد: وکلاء، در صلح و سازش نقش اساسی ایفا می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری این استان در جلسه با اعضای کانون وکلای استان هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد تعامل بیشتر در دستیابی به سیاست کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد.
 
حسن نگین تاجی با اشاره به اینکه نظارت بر قاضی و آرایی که صادر می شود به صورت مستمر رصد می شود افزود: اگر وکیلی موضوعی را به قاضی یادآوری کرد باید قاضی با متانت برخورد کند.
 
او به انجام بازرسی های پنهان و دوره ای در دادگستری استان اشاره کرد و ادامه داد: نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به صورت مستمر انجام می شود و چنانچه در این بازرسی ها قاضی یا کارمند مرتکب خطایی شده باشد به مراجع ذی صلاح معرفی می شوند.
 
نگین تاجی از حضور قضات و وکلای باسواد علمی و تجربی در استان خبر داد و گفت: برخی از قضات و وکلای ما در استان نخبه هستند و می توانیم در زمینه های مختلف آموزشی از آنها استفاده کنیم.
 
رئیس کل دادگستری استان به موضوع تشکیل کارگروه قضایی و حقوقی با مشارکت قضات و وکلای دادگستری اشاره و بیان کرد: در این کارگروه فقط موضوعات علمی بررسی نمی شود، بلکه همه موارد حقوقی بررسی می شود.
 
او به موضوع استقلال کانون وکلای استان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به تعداد وکلای استان، لزوم استقلال این کانون در استان بیش از پیش وجود دارد و دادگستری استان از هیچ تلاشی برای این منظور کوتاهی نخواهد کرد.
 
انتهای پیام/ط
 

وکلاء، در صلح و سازش نقش اساسی ایفا می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.