به مناسبت هفته تربیت بدنی صورت می‌گیرد؛

برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی ـ ورزشی در کرمان

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از برگزاری بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی ـ ورزشی در این استان طی هفته تربیت بدنی و ورزش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه، از خدیشی مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان بابت فراهم کردن مقدمات برگزاری این نشست، تشکر و قدردانی کرد.

او پیشاپیش هفته تربیت بدنی و ورزش را به همکاران خود در اداره کل ورزش، زحمت کشان عرصه تربیت بدنی و ورزش از جمله مربیان، ورزشکاران، داوران، سرپرستان، مدیران عامل باشگاه ها، روسای هیئت‌های ورزشی و همه‌ی کسانی که صادقانه برای ارتقای ورزش استان کرمان زحمت می‌کشند، تبریک گفت و با اشاره به نقش رسانه و تأثیرگذاری که می‌تواند در پیشبرد اهداف حوزه ورزش و جوانان استان داشته باشد، بیان داشت: بسیار معتقد هستم رسانه می‌تواند در پیشبرد اهداف حوزه ورزش و جوانان استان موثر باشد و قطعاً رسانه هم باید خودش را در قبال پیشرفت اهداف ورزش و جوانان استان مسئول بداند.

پاریزی گفت: بخشی از جایگاهی که ما در کشور به عنوان پهناورترین استان کشور داریم، متعلق به رسانه است و در واقع رسانه جزئی از کار و بخشی از حوزه ماست و این خیلی برای بنده مهم است که دوستان رسانه در کمال شجاعت، صداقت، ریسک پذیری، آگاهانه، عاقلانه، مسائل ورزش را رصد کنند، قلم بزنند و بتوانند پیشنهاداتشان را کاملاً منطقی داشته باشند.

او افزود: نقد‌های سازنده را می‌پذیریم، دوست دارم این نقد‌ها منطقی باشد، در واقع اگر نقدی می‌شود، در کنارش باید پیشنهادی شود که بتوانیم تأثیرگذاریش را در متن کار شاهد باشیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر نقش سازنده‌ی رسانه بر مدیریت حوزه مجازی تصریح کرد: رسانه‌ها باید به فعالیت‌های حوزه مجازی که امروز تأثیرگذاریش در جامعه خیلی زیاد است، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: این فضا‌ها بتوانند مدیریت شوند تا بازویی هم برای حوزه‌ی رسانه و هم برای ورزش و جوانان باشند که بتوانیم اهدافمان، آنطور که مطلوب است و آن چیزی که در خور و شأن مردم استان کرمانست را شاهد باشیم.

او به بیان گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌هایی که برای پیشبرد اهداف در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته پرداخت و گفت: ما در استان کرمان در سال ۹۷، ۱۱۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در دو بخش آقایان و بانوان (۶۶ هزار نفر در بخش آقایان ۴۳ هزار نفر در بخش بانوان) داشته ایم که این آمار از ابتدای سال ۹۸ تاکنون، به ۷۰ هزار و ۲۵۱ نفر (۴۳ هزار نفر در بخش آقایان و ۲۷ هزار نفر در بخش بانوان) رسیده است و این نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

پاریزی با اعلام اینکه در سطح کشور ۵۲ فدراسیون ورزشی مختلف فعال است، افزود: در استان کرمان با توجه به ظرفیت‌های استان، ۵۲ هیئت ورزشی وجود دارد، ولی از آنجایی که شرایط بعضی رشته‌های ورزشی در استان مهیا نیست، هم اکنون ۴۸ هیئت ورزشی در این استان فعال است.
او تصریح کرد: در مجموع، هزار و ۱۵۰ هیئت ورزشی در سراسر استان فعالیت می‌کنند.
پاریزی، تعداد باشگاه‌های ورزشی فعال استان که از طریق کمیسیون ماده ۵ مجوز گرفته اند، را ۷۷۸ تا اعلام کرد و بیان داشت: تلاش می‌کنیم بر کیفیت کار این باشگاه‌ها نظارت کنیم و به لحاظ کیفی، شاهد یک ارتقاء در باشگاه‌های ورزشی باشیم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به سرانه فضا‌های ورزشی در استان اشاره کرد و گفت: سرانه فضا‌های ورزشی استان یک معیار مهم است که بر اساس آن باید تمرکز خاصی روی توسعه زیرساخت‌های ورزشی صورت گیرد تا این توسعه زیرساخت‌ها منطقی و متوازن صورت گیرد و هم بتواند به اقلیم، فرهنگ و نیاز‌های استان در شهر‌های مختلف توجه کند و هم متناسب با شرایط استان رشد کند.
پاریزی سرانه‌ی فعلی فضا‌های ورزشی را ۴۵ صدم متر به ازای هر نفر عنوان کرد و افزود: این سرانه با پروژه‌هایی که به مناسبت هفته تربیت بدنی صورت خواهد گرفت، (حدود ۲۰ پروژه به مناسبت هفته تربیت بدنی در استان کرمان افتتاح خواهد شد) ۵۰ هزار مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان اضافه خواهد کرد و بدین ترتیب ما به ۴۷ یا ۴۸ صدم متر به ازای هر نفر خواهیم رسید.
او تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌ها باید حتما توجه باشد که فعالیت‌ها متوازن انجام شود و ما تناسب بین فضا‌های ورزشی سرپوشیده و روباز را منطقی داشته باشیم.
پاریزی بیان داشت: باید رشد را در سطح استان به صورت منطقی داشته باشیم و توجه داشته باشیم نسبت به میانگین کشور بتوانیم جایگاه خود را حفظ کنیم و با کمک ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی در جا‌هایی که این امکان وجود دارد به رشد فضا‌های ورزشی استان و توسعه زیرساخت‌ها اقدام کنیم تا بتوانیم نسبت به میانگین کشور یک رشد منطقی را داشته باشیم.
او نقش رسانه‌ها را در این خصوص موثر خواند و گفت: رسانه‌ها می‌توانند روی این مسئله تمرکز کنند که معین‌های اقتصادی مجاب باشند در راستای مسئولیت اجتماعیشان به توسعه زیرساخت‌ها در مناطق کمک کنند.


مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به المپیاد استعداد‌های برتر اشاره کرد و افزود: المپیاد استعداد‌های برتر ورزشی کشور یک سالیست از حوزه وزارتخانه آغاز شده و کار خوبیست که در رده‌ی سنی پایه انجام می‌شود.
پاریزی تصریح کرد: تاکنون در این حوزه، استان کرمان موفق به کسب ۷۶ مدال رنگارنگ شده است که بر این اساس، جایگاهمان در بین ۳۴ استان (استان‌های سراسر کشور + مناطق اروند، منطقه آزاد کیش، توابع تهران) هجدهم است، ولی این برای استان خوب نیست.
او بیان داشت: اگر یکی از ملاک‌های حوزه قهرمانی مان را استعداد‌های برتر و توجه به ورزش پایه (هم در باشگاه‌ها و هم هیئت‌های ورزشی) بدانیم، این جایگاه مناسبی برای استان کرمان نیست که باید این جایگاه را ارتقاء دهیم تا استان به جایگاه اصلی خود برسد.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های هفته تربیت بدنی اشاره کرد و با اعلام اینکه از ۲۶ مهر جاری تا دوم آبان ماه با عنوان هفته تربیت بدنی نامگذاری شده، شعار این هفته را "پیش به سوی ایران فعال" عنوان کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه در حوزه ورزش و جوانان این استان طی هفته تربیت بدنی برگزار می‌شود که بیش از ۵۰۰ برنامه در حوزه ورزش و بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه جوانان است.
او ابراز امیدواری کرد: این برنامه‌ها مستمر و کیفی باشد و بتواند خواست و نظر مطلوب مخاطب را تأمین کند و استان بتواند در این زمینه در کشور پیشتاز و پیشگام باشد و فعالیت‌هایی در خور استان و مردم صورت گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان از تجهیز ۲۳ خانه روستایی در ۲۳ شهر استان با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیون تومان (برای هر خانه در هر شهرستان ۱۰ میلیون تومان) خبر داد و بیان داشت: در دفعات بعد، این تجهیز خانه روستایی را متناسب با فعالیت‌های انجام شده در حوزه روستایی در شهرستان‌ها خواهیم داشت تا عدالت هم رعایت شود.
پاریزی گفت: از ابتدای هفته تربیت بدنی، ستاد استانی برنامه ریزی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را به صورت هفتگی خواهیم داشت تا بتوانیم مسائل را پیگیری کنیم.
او افزود: قبلاً جلسه‌ای در استانداری با تأکید بر کمک بنگاه‌های اقتصادی برای حمایت از ورزشکاران مستعد تشکیل شد، ولی تا این لحظه، هنوز حمایتی صورت نگرفته که امیدواریم با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم، ضمانت اجراییش را تضمین کنیم و بتوانیم حمایت را از افراد مستعدی که می‌توانند کسب سهیمه کنند، داشته باشیم.

پاریزی تصریح کرد: ملاک عمل ما در حوزه قهرمانی، کسب سهمیه‌ها و کسب سکو‌ها در المپیک و پارالمپیک است.
او ضمن ابراز نارضایتی از حوزه المپیک بیان داشت: متأسفانه استان در حوزه المپیک جایگاه خوبی ندارد که باید تلاش کنیم با توجه به المپیاد استعداد‌های برتر کشور زمینه سازی کنیم تا المپیاد استعداد‌های برتر استان را بتوانیم به صورت مستمر در بهمن ماه هر سال داشته باشیم و بدین ترتیب بتوانیم اعزام هایمان را به المپیاد استعداد‌های برتر کشوری داشته باشیم و در واقع این المپیاد، ملاک عمل ما برای ورزش پایه باشد و بتوانیم خوب، منظم و سازماندهی شده در این حوزه کار کنیم و نهایتاً بتوانیم حضور ورزشکارانمان را در کسب سهیمه المپیک تضمنین کنیم و بعد از کسب سهمیه، کسب سکو را داشته باشیم تا افتخاری برای خانواده و استان کرمان رقم بخورد.

پاریزی از افتتاح ۲۰ پروژه ورزشی طی هفته تربیت بدنی خبر داد و گفت: این تعداد پروژه، ۵۰ هزار متر به توسعه سرانه فضای ورزشی استان کمک می‌کنند.
او به برنامه‌ی شاخص این اداره کل در هفته تربیت بدنی اشاره کرد و افزود: هفته آینده، سوم آبان ماه، مصادف با روز پایانی هفته تربیت بدنی، پیاده روی خانوادگی را در مرکز استان خواهیم داشت.
پاریزی تصریح کرد: جمعه همین هفته نیز همایش عمومی در پارک پردیسان قائم برگزار خواهیم کرد.
او به بیان گزارشی از مهمترین این برنامه‌ها در حوزه جوانان پرداخت و بیان داشت: یکی از این برنامه ها، برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی است.

پاریزی برنامه شاخص حوزه جوانان طی این هفته را انتخابات مجمع استانی سمن‌های جوانان دانست و گفت: همچنین نشست با سمن‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های ماست.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌ی جوانان، افزود: ما در سال ۹۸، رکورد ۱۰۰ سمن را در استان شکستیم و هم اکنون در سطح کشور جزو باشگاه‌های صدتایی هستیم و اینک ۱۰۵ سمن داریم که اعتبارنامه از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده اند.
او این موفقیت را به معاونت حوزه جوانان و سمن‌های جوان تبریک گفت.
پاریزی برگزاری ۶۶ ستاد ساماندهی جوانان در سال ۹۸، ستاد ساماندهی استان، جشنواره‌های اوقات فراغت و ازدواج آسان را از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه برشمرد.

او از احداث ۵ خانه جوان در ۵ شهر استان خبر داد و تصریح کرد: مجوز ساخت ۵ خانه جوان را در استان گرفتیم که اکنون پیشرفت فیزیکی شان حدود ۵۰ درصد است و پیگیری می‌کنیم این احداث را در شهرستان‌های بیشتری از استان داشته باشیم.

پاریزی بیان داشت: یکی از ملاک‌های عمل ما برنامه ریزی‌های در بخش‌های مختلف است تا بتوانیم رعایت توازن و عدالت را داشته باشیم.
او گفت: اگر قرار است در استان به ورزش قهرمانی توجه شود، باید به نشاط عمومی مردم به همان اندازه توجه شود و در واقع توجه بیش از حد به ورزش قهرمانی چه از سوی باشگاه‌های ورزشی و چه هیئت‌های ورزشی نباید ما را از فعالیت‌های حوزه همگانی ورزش غافل کند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: ما باید خودمان را در بحث آسیب‌های اجتماعی جامعه مسئول بدانیم، اتفاقی که امروز جای نگرانی دارد و ما امیدواریم با فعالیت‌های مستمر ورزشی بتوانیم بخشی از این نگرانی را حداقل برای خانواده ها، مرتفع کنیم و باید تلاش کنیم توازن بین بخش همگانی، بخش قهرمانی، بخش جانبازان و معلولین و بخش بانوان رعایت شود.  

پاریزی به ورزش بانوان اشاره و تصریح کرد: به ورزش بانوان اعتقاد ویژه و خاصی دارم، چرا که ۵۰ درصد جامعه هدف ما، در حوزه ورزش بانوان است و این مسئله باید عملیاتی شود و به صورت شعاری نباشد.
او بیان داشت: از بین ۱۱۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده، ۶۶ هزار آقا و ۴۳ هزار تا خانم است، زمانی این به برای بنده قابل پذیرش است که بتوانیم در این رقم به توازن برسیم.

پاریزی گفت: ۵۰ درصد ورزش بانوان، در حوزه ورزش قهرمانی ظرفیت‌های بسیاری دارند که امیدواریم از این ظرفیت‌ها به نفع ورزش استان به شیوه مطلوب استفاده کنیم.
او در بخش دیگری از سخنانش ابراز امیدواری کرد: رسانه‌های استان بتوانند دوشادوش رسانه‌های ملی در کلانشهر‌ها برای ارتقاء وضعیت ورزش استان تلاش کنند.
انتهای پیام/ب

نشست مطبوعاتی مدیرکل ورزش و جوانان کرمان به مناسبت هفته تربیت بدنی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار