تأکید مدیرکل ورزش کرمان بر فرهنگ سازی استفاده و نگهداری اماکن ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: باید فرهنگ سازی استفاده مردم از اماکن ورزشی و فرهنگ نگهداری از آن‌ها نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پارسا مسئول طرح و برنامه دفتر فنی وزارت ورزش و جوانان و مدیر پروژه‌های شرق کشور، میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان و هیئت همراه و مسئولان محلی از روند پیشرفت پروژه‌های چمن‌های مصنوعی روستا‌های قلعه گنج و پروژه‌های اداره کل ورزش بازدید کردند.

در پایان این بازدید‌ها جلسه شورای ورزش شهرستان قلعه گنج با حضور اعضا برگزار شد.

میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در این جلسه گفت: خدا را شاکرم که به من توفیق داد تا امروز در قلعه گنج و در جمع مردم و مسئولان این شهرستان باشم.

او از مسئولان این شهرستان که مقدمات این جلسه را فراهم کردند، تشکر کرد.

پاریزی از خدمات بنیاد علوی در شهرستان قلعه گنج قدردانی کرد و افزود: بدون اغراق می‌توان گفت، بنیاد علوی چهره‌ی قلعه گنج را تغییر داد و امروز زیرساخت‌های خوبی در این شهرستان نهادینه شده است.

پاریزی با اعلام اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است، تصریح کرد: برای اینکه از کرمان به قلعه گنج برسیم، چهار، پنج ساعت مسافت داریم که این برای ورزش خیلی مشکل بزرگی است، چرا که وقتی بخواهند از قلعه گنج یک تیم به شمال کرمان بفرستند مانند این است ما بخواهیم یک تیم از شمال کرمان به تهران بفرستیم.

او بیان داشت: این بُعد مسافت در استان که به واسطه‌ی پهناور بودن آن رخ می‌دهد، یک مسئله‌ی بزرگ است و ما امیدواریم اتفاقات خوب بیفتد که استان بتواند شرایط بهتری را تجربه کند، اما در کنار این نگرانی که وجود دارد، ما باید این مسئله را به عنوان یک فرصت هم ببینیم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: مناطق جنوب و شهر‌های جنوبی به لحاظ اقلیمی در برخی ماه‌های سال ظرفیت بسیار خوبی هستند که می‌تواند محل اردو‌ها حتی ملی باشد و این ظرفیت می‌تواند به رشد و پیشرفت استان کمک کند.
او به سفر امروز اشاره کرد و افزود: برخی اقدامات انجام شده در روستا را دیدیم، ولی با توجه به اینکه امکان بازدید از پروژه‌های منطقه‌ی چاه دادخدا فراهم نشد، به آن‌ها قول می‌دهم یک سفر اختصاصاً برای بازدید و افتتاح طرح‌های این منطقه داشته باشم.
پاریزی با اعلام اینکه فرهنگ سازی استفاده مردم از اماکن ورزشی و نگهداری از آن‌ها باید نهادینه شود، تأکید کرد: نگهداری باید به نحو مطلوب انجام شود.
او از مسئولان ذیربط خواست: نگهداری را جدی بگیرند، اماکن را به شیوه‌های خوب نگهداری کنند و با گذاشتن عوامل انگیزشی و برنامه به اجرای این امر کمک کنند.
پاریزی تصریح کرد: بهرحال ما مجبوریم با ارتباطی که با سازمان مدیریت می‌گیریم، بخش عمده‌ای از اعتبار را در تعمیرات بیاوریم.
او بیان داشت: درست است که توسعه برای ما مهم است، ولی اماکن باید خوب نگهداری شوند چرا که مراقتبت از فضای ورزشی ما را بیشتر راغب می‌کند تا خدمات بیاوریم.


مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به پروژه‌های حوزه ورزش و جوانان بخش چاه دادخدا و رمشک کار اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها باید به صورت مشارکتی انجام شود، زیرا مشارکت دستگاه‌ها یک هم افزایی خوب ایجاد می‌کند، تا نهایتاً ما بتوانیم به اهداف خود در این حوزه دست پیدا کنیم.
پاریزی افزود: برای من خیلی مهم بود که مدیران شهرستان قلعه گنج به ورزش اعتقاد دارند، چرا که اگر ما نگران آسیب اجتماعی که امروز بزرگترین معضل جامعه است، باشیم، می‌دانیم ورزش می‌تواند به عنوان ابزار قوی در برطرف کردن این نگرانی موثر باشد.


او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت، اتفاقاتی که در این چند سال در شهرستان قلعه گنج افتاد، نتیجه آن را در ۵ تا ۱۰ سال آینده می‌توان دید.
پاریزی از معاون فرماندار خواست: تلاش کند دستگاه‌های دولتی از آموزش و پرورش گرفته تا دانشگاه و شهرداری‌ها در کنار ورزش و جوانان باشند و در این حوزه خدمات ارائه دهند.
او خطاب به شهردار بیان داشت: مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری را فعال کنید، ما هم کمک می‌کنیم و این سبب می‌شود، چتر حمایتی روی سر ورزشکاران باشد.
پاریزی گفت: بدانید ارزش این کار کمتر از جدول گذاری، آسفالت خیابان و کوچه‌ها نیست و در واقع باشگاه دست شما را برای فعالیت‌های فرهنگی باز می‌گذارد که بتواند اتفاقات خوبی در حوزه شما بیفتد.
او افزود: شما می‌توانید جشن‌های خیلی خوب و فعالیت‌های ورزشی را برای مردم در حوزه باشگاه تان برگزار کنید.


پاریزی خواستار توجه ویژه به بخش بانوان شد و تصریح کرد: اعتقاد دارم باید مجموعه ورزش و جوانان، ۵۰ درصد حوزه هدفشان ورزش بانوان باشد، چرا که استعداد‌های نابی در این حوزه هست که باید فرهنگ سازی کنید، به ویژه در رده‌های سنی پایه تا شاهد حضورشان در میادین ورزشی باشیم.
او بیان داشت: بخش همگانی را نیز رها نکنید، و ورزش خانوادگی را محدود به یک پیاده روی خانوادگی ندانید، بلکه باید این بخش به صورت برنامه‌های مستمر نهادینه شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان تأکید کرد: به بخش جانبازان و معلولین شهر هم توجه داشته باشید و با هماهنگی بهزیستی، این قشر جامعه را تشویق و ترغیب کنید به سمت ورزش بروند.
پاریزی با اعلام اینکه اعتقاد داریم انسان سالم محور توسعه پایدار است، گفت: اگر شما یک فرد مستعد را از دل این شهرستان تربیت کنید، آن فرد می‌تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد و نقطه‌ی مقابل آن هم وجود دارد، فردی که دچار یک آسیب اجتماعی شده باشد می‌توانید یک خانواده، یک طایفه و یک شهرستان را بهم بریزد.


او با بیان اینکه حضورمان در شهرستان‌ها باید کاربردی باشد، افزود: این وقت را برای همه‌ی شهرستان‌ها نیز خواهیم داشت.
وی خطاب به کارکنان ادارات ورزش تصریح کرد: انتظارمان این است وقت بیشتر بگذارید و کارتان را محدود به ساعت اداری نکنید.
پاریزی بیان داشت: از کارکنان حوزه جوانان نیز انتظار داریم، تعداد سمن‌های بیشتری را فعال کنند و ارتباط خود را با استان حفظ کنند و تلاش کنند، با ارتباطی که با مسئولان واحد‌ها می‌گیرند به خوبی پاسخگوی مسائل شهرستان خود باشند.
انتهای پیام/ب

شورای ورزش شهرستان قلعه گنج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.