کاداستر ۵۷۰ هزار هکتار از اراضی ۲۸ حوزه آبخیز استان کرمان

رییس اداره ممیزی منابع طبیعی کرمان گفت: امسال ۵۷۰ هزار هکتار اراضی ۲۸ حوزه آبخیز در ۱۲ شهرستان استان کرمان کاداستر و سند مالکیت اراضی ملی به صورت تک برگ برای آن‌ها صادر می‌شود.

کاداستر ۵۷۰ هزار هکتار از اراضی ۲۸ حوزه آبخیز استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامعباس غیاثی رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: امسال در طرح کاداستر، ۵۷۰ هزار هکتار اراضی ۲۸ حوزه آبخیز ۱۲ شهرستان شمال استان، با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به نمایندگی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام دولت جمهوری اسلامی تثبیت مالکیت می‌شود.

او افزود: امسال با توجه به وسیع شدن طرح کاداستر، ۲۸ حوزه آبخیز را در قالب ۵ منطقه تعریف کرده ایم که براین اساس با مشاور دارای صلاحیت، قرار داد بسته می‌شود.

غیاثی تصریح کرد: در منطقه یک این طرح، ۱۰۷ هزار و ۵۰۵ هکتار اراضی شهرستان‌های کرمان، راور و زرند، در منطقه دو ۱۱۳ هزار و ۵۶۱ هکتار اراضی شهرستان‌های انار، سیرجان، رفسنجان و رابر، در منطقه سه که گسترده‌ترین مساحت را دارد ۱۷۳ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شهرستان ارزوئیه، در منطقه چهار که کم‌ترین وسعت را دارد ۷۶ هزار و ۴۱۰ هکتار از اراضی شهرستان‌های بافت و بردسیر و در منطقه پنج ۹۹ هزار و ۲۸۱ هکتار از اراضی شهرستان‌های بم و ریگان، تفکیک وتثبیت می‌شوند.

او با بیان اینکه برای انجام ارزیابی کمی و کیفی شرکت‌های دارای صلاحیت انجام کاداستر در این ۵ منطقه، یک شرکت مشاور انتخاب و با آن قرارداد بسته شد که این شرکت در حال ارزیابی کمی و کیفی شرکت‌ها به منظور نهایی شدن قرارداد برای ۵ منطقه مد نظر است.

رییس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان بیان داشت: این شرکت‌ها باید مراحل ۹ گانه انجام کاداستر اراضی ملی و دولتی را که همراه با دستورالعمل برای شرکت‌های مشاور ابلاغ می‌شود، رعایت کنند.

او گفت: طرح کاداستر پارسال در محدوده اراضی ملی ۶ شهرستان بم، کرمان، کوهبنان، شهربابک، ارزوئیه و بردسیر به مساحت ۱۴۲ هزار هکتار ضمن انعقاد قراداد با شرکت مشاور دارای صلاحیت صورت گرفت.

کاداستر یا حدنگاری، مجموعه اقداماتی است که در راستای تثبیت مالکیت اراضی با همکاری دستگاه‌های متولی اراضی ملی و دولتی به وسیله اداره‌های ثبت اسناد و املاک محل وقوع املاک صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار