رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رشد قارچ گونه قطعات تقلبی در بازار لوازم یدکی

نیک آئین گفت: هم اکنون قطعات تقلبی خودرو در بازار به صورت قارچ گونه تکثیر پیدا کرده است که همین امر در کیفیت کار تعمیرکاران تاثیر می گذارد.

علیرضا نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران, با اشاره به شرایط فعلی بازار لوازم یدکی اظهار کرد: هم اکنون قطعات تقلبی خودرو در بازار به صورت قارچ گونه تکثیر پیدا کرده است که همین امر در کیفیت کار تعمیرکاران تاثیر می گذارد.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اشاره به اینکه در تامین قطعات خودرو مشکلی وجود ندارد, افزود: این روزها تنها در تامین قطعات الکترونیکی برخی خودروها با مشکل مواجه هستیم که این وضع در خودروها چینی وخیم تر است.


بیشتر بخوانید: حال تعمیرکاران خوب نیست/ 90 درصد تعمیرگاه های موجود در شهر بدون مجوز هستند 


به گفته نیک آئین، بیشترین قطعات یدکی موجود در بازار تولیدات داخلی است و روز به روز تلاش می شود تا واردات قطعات خودرو کاهش پیدا کند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو  قطعات موجود در شرکت های خودروسازی ایران خودرو و سایپا  را نمونه‌ای از بومی سازی قطعات خودروها دانست.

نیک آئین در ادامه در مورد نحوه شناسایی تعمیرکاران بدون مجوز، گفت: براساس مقررات صنفت تعمیرکاران, واحدهای مجاز به تعمیرات خودرو باید جواز خود را در معرض دید قرار دهند. اگر عموم مردم در مراجعه به این مراکز دقیق و تیز بین بوده و ابتدا به بررسی جواز بپردازند از بسیاری از تخلفات جلوگیری می شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در پایان گفت: تعمیرخودروهای سنگین از جمله فعالیت های اصلی  صنف تعمیرکاران خودرو بوده و با توجه به اینکه بخش زیادی از پروژه های عمرانی و ساخت و ساز که در گذشته کلید خورده بود متوقف شده است، عملا فعالیت ماشین های سنگین هم کاهش پیدا کرده و به همین سبب، این خودروها دیگر نیازی به تعمیر نخواهند داشت.

انتهای پیام/

هم اکنون در تامین قطعات خودرو مشکلی وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار