اجرای طرح مهارت آموزی ویژه برای ۵۴۶ نفر در خراسان جنوبی

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از اجرای طرح مهارت آموزی ویژه در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد و گفت: تا کنون ۵۴۶ نفر از این آموزشها بهره مند شده اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، خوشایند مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی گفت: یکی از تفاوت‌های اساسی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با سایر نظام‌های آموزشی، تاکید بر نیاز‌های واقعی بازارکار و شرایط عرضه و تقاضای نیروی انسانی ماهر در محیط اقتصادی کسب و کار است.

وی افزود: با توجه به سرعت مثال زدنی تغییرات فضای اشتغال متاثر از تغییرات روزافزون علوم و فناوری، سبک زندگی و شرایط نیاز مشتریان و ارتقاء دانش نظری جامعه، هنگامی که نیاز مشتری و متقاضی مهارت آموزی با دوره‌های معمول سازمان مبتنی بر استاندارد‌های شغل و شایستگی موجود تطبیق کامل ندارد، برای تسریع و تسهیل در پاسخگویی به مهارت‌های مورد نیاز، دوره‌ی مهارت آموزی ویژه طراحی و اجرا می‌شود.

خوش آیند در خصوص تامین محتوی دوره‌ها گفت: محتوای آموزشی و سرفصل‌های مورد نیاز و متناسب با تقاضای مشتریان مهارت آموزی است که برای شرایط فوق العاده و خارج از فرایند معمول اجرای دوره‌های سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تهیه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از راه اندازی سامانه محتوای دوره‌های مهارت آموزی ویژه خبر داد و افزود: این سامانه در پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف ایجاد بانک محتوا‌های دوره‌های مهارت آموزی ویژه در سطوح استانی و کشوری، تهیه شده است.

به گفته وی در این سامانه مربیان با پیشنهاد محتوای دوره‌های ویژه آن را تکمیل کرده و توسعه می‌دهند و برنامه ریزان دوره‌های مهارت آموزی ویژه از محتوا‌های این سامانه برای استفاده در دوره‌ها بهره مند می‌شوند.

خوش آیند بیان کرد: ایجاد امکان پاسخگویی چابک، سریع و منعطف به تقاضا‌ها و نیاز‌های آموزش واصل شده، تقویت استقلال نسبی مدیران عملیاتی موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای در حوزه‌ی برنامه ریزی و اجرا متناسب با شرایط و اقتضائات محیط اقتصادی کسب و کار و فناوری و بهره مندی بیشتر و سریعتر از امکانات، مشاوره و دانش فنی شرکاء و مشتریان آموزش فنی و حرفه‌ای از اهداف اجرای طرح مهارت آموزی ویژه است.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۵۴۶ نفر از متقاضیان صنایع و صنوف در طرح مهارت آموزی ویژه در سطح استان شرکت کرده اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۴۳ هزار و ۱۹۱ نفر ساعت دوره آموزشی برای تامین نیاز متقاضیان صنایع و صنوف به «مهارت‌های ویژه» اجرا شده است.

خوش آیند افزود: این طرح مشمول دوره‌هایی می‌شود که بنا به درخواست صنایع و صنوف با سرفصل و ساعت آموزشی مشخص شده برگزار می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

برگزاری ۴۳ هزار نفر ساعت دوره آموزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار