واشنگتن پست: رودی جولیانی خواهان استرداد گولن به ترکیه شده بود

روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی منابع از درخواست محرمانه رودی جولیانی، وکیل ترامپ برای استرداد گولن به ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست امروز با انتشار مطلبی به نقل از چندین مقام آگاه دولتی آمریکا اعلام کرد رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷ از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا فتح الله گولن، مخالف در تبعید رئیس جمهور ترکیه را به کشورش بازگرداند.

واشنگتن پست به نقل از این منابع که نخواستند نامشان فاش شود نوشت: رودی جولیانی، هم پیمان ترامپ که بعدا وکیل شخصی وی شد بار‌ها برای ترامپ استدلال کرده بود که دولت آمریکا باید فتح الله گولن را از آمریکا بیرون کند.

ترکیه بار‌ها از آمریکا خواسته تا فتح الله گولن را که ساکن ایالت پنسیلوانیای آمریکاست، به اتهامات برنامه ریزی به منظور تلاش برای کودتای سال ۲۰۱۶ علیه رجب طیب اردوغان تحویل ترکیه دهد. گولن ادعای دست داشتن در این توطئه را رد کرده است.

واشنگتن پست همچنین نوشته است: یکی از مقامات سابق دولت آمریکا اعلام کرده ترامپ بار‌ها سؤال کرده چرا رودی جولیانی به ترکیه تحویل داده نمی‌شود. به گفته این مقام سابق دولت آمریکا، ترامپ از اردوغان با عنوان «دوست من» یاد کرده است.

گفتنی است رودی جولیانی اکنون زیر تیغ تحقیقات در خصوص تلاشهایش برای وارد آوردن فشار به اوکراین در جهت انجام تحقیقات علیه بایدن، رقیب سیاسی ترامپ است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار