استاندار چهارمحال و بختیای گفت: اطلاع رسانی از میزان پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیای در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اطلاع‌رسانی از میزان پیشرفت طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به خصوص در بخش‌های راه و شهرسازی، آب، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صنعت معدن و تجارت و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضرورت دارد.

او افزود: در این راستا از ظرفیت بالای رسانه‌های گروهی چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های مختلف بهره مندی لازم صورت گیرد.

عباسی اضافه کرد: با وجود فعالیت‌های مطلوب صورت گرفته در بخش‌های مختلف توسعه‌ای چهارمحال و بختیاری، در اطلاع‌رسانی ضعیف عمل شده است.

او با اشاره به لزوم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ادامه داد: مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در روند اجرایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی کمک و تلاش کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای اجرای طرح‌های مختلف چهارمحال و بختیاری به خصوص راه‌آهن مبارکه به سفیددشت و شهرکرد، تأمین مسکن ملی و محرومان، جاده سازی و رونق اقتصادی، مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور همکاری بسیار مطلوبی داشته‌اند.

عباسی اظهار داشت: پارسال ۲۰۰ طرح هادی روستایی دراستان اجرا شد و امسال هم ۱۰۰ طرح هادی در روستا‌های این استان در حال اجراست.

او با اشاره به طرح احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی برای محرومان استان اضافه کرد: در این طرح برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض اختصاص داده شد.

عباسی همچنین با اشاره به مانده بدهی مالیاتی معوق هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی در چهارمحال و بختیاری افزود: این مبلغ برابر بودجه یک سال استان است.

او با بیان اینکه مسئولان اداره کل امور مالیاتی چهارمحال و بختیاری نسبت به اطلاع‌رسانی گسترده و عمومی برای وصول مطالبات و بدهی‌های مالیاتی در استان اقدام کنند ادامه داد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم موظفند برای وصول این مطالبات همکاری لازم را داشته باشند.

عباسی اظهار داشت: بودجه جاری ۲۴ دستگاه اجرایی بهره‌مند از بودجه استانی در چهارمحال و بختیاری برای سال‌جاری تنها ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است.

او گفت: این در حالی است که هزینه جاری دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در سال حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال است.

انتهای پیام/ز

بدهی مالیاتی در چهارمحال و بختیاری برابر بودجه یک سال استان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار