معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان از هفته آینده/ برای دستیابی به سند چشم انداز ۲۰ ساله به دنبال رشد اقتصادی هستیم

پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان از هفته آینده/ برای دستیابی به سند چشم انداز ۲۰ ساله به دنبال رشد اقتصادی هستیممعاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: از هفته آینده پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تولید موجب رشد می‌شود و تولیدکننده مانند رزمنده است افزود: برای دستیابی به سند چشم انداز ۲۰ ساله به دنبال رشد اقتصادی هستیم.

او افزود: باید در تولید، رشد ۸ درصدی داشته باشیم که این امر با اجرای طرح‌های عمرانی که دولت انجام و تأمین مالی می‌کند محقق می‌شود.
 
نوبخت اضافه کرد: بخشی از توسعه را صاحبان واحد‌های تولیدی و بخشی را بانک‌ها از طریق اعطای تسهیلات تأمین می‌کنند.
 
او اظهار داشت: سیاست‌ ما این است که  آنچه تحت عنوان سیاست مقاومتی که ۲۴ بند است را در استان عملیاتی کنیم.
 
نوبخت گفت : این سیاست‌ها در قالب ۱۲ برنامه تعریف و در قالب ۵۶ طرح بوده که حدود ۲۰۰ پروژه تعریف شد و هر پروژه یک مدیر دارد.
 
او با بیان اینکه حداقل هر فصل یک بار در استان حضور خواهم داشت، افزود: مدیران هر پروژه باید اعلام کنند که پروژه در چه مرحله‌ای است و مشکلات را بیان کنند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از جلسات بعدی اگر به مشکلی برخوردیم باید تصویب و ابلاغ و اجرا شود و اگر قرار است استان عادلانه رشد و توسعه پیدا کند بدون اراده و ستاد فرماندهی توسعه‌ای رخ نمی‌دهد.
 
نوبخت با اشاره به اولویت‌بندی پروژ‌های عمرانی برای اختصاص اعتبار در کشور گفت: ۲ هزار مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری احداث و تا هفته دولت سال آینده افتتاح می‌شود، زیرا این طرح یکساله است.

او بیان کرد: تحریم‌ها امکانات و منابع مالی را کم کرده، اما با این حال هزینه‌های پرسنلی در اولویت قرار دارد و به رغم تحریم‌ها پرداختی پرسنلی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تاکنون پرداخت حقوق‌ها و یارانه‌ها به تاخیر نیفتاده است.
 
نوبخت ادامه داد : از هفته آینده پرداخت پاداش فرهنگیان و بازنشستگان آغاز می‌شود .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری تولید موجب رشد می‌شود و تولیدکننده مانند رزمنده است، خاطرنشان کرد: برای دستیابی به سند چشم انداز ۲۰ ساله به دنبال رشد اقتصادی هستیم و باید در تولید رشد ۸ درصدی داشته باشیم که این امر با اجرای طرح‌های عمرانی که دولت انجام و تامین مالی می‌کند محقق می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: بخشی از توسعه را صاحبان واحد‌های تولیدی و بخشی را بانک‌ها از طریق اعطای تسهیلات تامین می‌کنند.

او گفت: از سال ۸۴ تاکنون که قرار بود توسعه محقق شود این امر انجام نشد و به همین دلیل مقام معظم رهبری تشخیص دادند راهکار دیگری را باید عملی کنیم تا به جایگاه افتصادی، علمی و فناوری لازم برسیم و از این‌رو سیاست‌های جدید مبنی بر افزایش تولید برای رهایی از مشکلات اقتصادی ابلاغ شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه این استان تا پایان دولت دوازدهم به شبکه ریلی متصل می‌شود گفت: یکی از اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی توسعه شبکه ریلی است.

نوبخت افزود: در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری مصوبه‌ای در خصوص توسعه شبکه حمل و نقل ریلی به تصویب رسید که بر اساس آن این استان با کمتر از ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند به شبکه سراسری ریلی ملی و حتی بین المللی متصل شود.

او  اضافه کرد: این طرح یکی از طرح‌های مصوب قانون بودجه کشور است و در اولویت‌های اقتصادی مقاومتی نیز بوده است که مقرر شده  تا پایان سال آینده و یا بهار سال ۱۴۰۰ شهرکرد به عنوان مرکز چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی سراسری وصل شود.

انتهای پیام/ز

یکی از اولویت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی توسعه شبکه ریلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.