الاتجاه: عشق به امام حسین (ع) و خدمت‌رسانی به زائران ملیت و قومیت نمی‌شناسد

ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) تنها در موکب‌های عزاداری استان‌ها و شهر‌های عراق خلاصه نمی‌شود و این روند کاملا بین‌المللی شده است.

الاتجاه: عشق به امام حسین (ع) و خدمت‌رسانی به زوار ملیت و قومیت نمی‌شناسدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه، با ورود کشور‌های مختلف جهان به عرصه خدمت‌رسانی به زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین سالار شهیدان در مسیر کربلای معلی، روند ارائه خدمات به زائران اربعین، بین‌المللی شده است.

ارائه خدمات به زائران اربعین امام حسین (ع) تنها در موکب‌های عزاداری استان‌ها و شهر‌های عراق خلاصه نمی‌شود زیرا هیئت‌های مختلفی از دیگر کشور‌های جهان، چون ایران، بحرین، کویت، عربستان، ترکیه، کره جنوبی، لبنان و ... نیز در این کار خیر از هم سبقت می‌گیرند تا نتیجه کار، الگوی منحصر به فردی باشد که نمونه آن را تنها می‌توان در خدمت رسانی به زائران امام حسین (ع) مشاهده کرد.

خدمات دهندگان از کشور‌های مختلف، متشکل از افرادی هستند که دستانشان برای آسایش زائران در کار و زبانشان برای دعوت از زوار جهت استفاده از این خدمات گویاست. آنچه این هیئت‌های مختلف را به هم شبیه می‌کند شعار «لبیک یا حسین» و تلاش برای ارائه شایسته‌ترین خدمات به زائرانی است که در نگاهشان می‌توان شکرگزاری از زحمات این زحمت‌کشان مخلص و قدرشناسی از تلاش‌هایشان را مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: تمام اقدامات امنیتی برای حفاظت از زائران اربعین به کار گرفته شده است

در زیر مصاحبه برخی از این افراد که عشق خدمت‌رسانی آنان را به این مسیر کشانده، آمده است:

یکی از اعضای هیئت خدمات رسانی کویتی‌ها
در مسیر کربلا - نجف هستیم، هیئت ما در این مسیر برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین معروف است، در این جا وعده‌های مختلف غذایی و انواع کباب‌ها را ارائه می‌دهیم و در ۲۴ ساعت فعالیت داریم.

یکی از اعضای هیئت خدمت رسانی عربستان
از عربستان هستیم، موکب عبدالله القزی، هر ساله اینجا هستیم و هدف ما خدمت به زائران شهر مقدس کربلاست، اینجا کشور‌های مختلفی فعالند، کویت، ایران، لبنان و کشور‌های دیگر که برای خدمت به امام حسین می‌آیند.

یکی از اعضای خدمت رسانی ایران
به خواست خدا توفیق پیدا کردیم در کنار برادرانمان از عراق، به عزاداران و زائران خدمت کنیم، ما متشکل از ۱۱۰ مرد و ۲۵ زن هستیم که هر روز هشت هزار غذا میان زائران توزیع می‌کنیم.

یکی از اعضای هیئت خدمت رسانی ترکیه
برای خدمت رسانی اینجا هستیم، هیئت ما انوع غذا، نوشیدنی و قهوه را میان زائران امام حسین توزیع می‌کند. مایه خرسندی ماست که به حاضران در پیاده روی اربعین خدمت می‌کنیم، می‌خواهیم خدمت بیشتری داشته باشیم تا پرچم حسینی در هر زمان و مکانی برافراشته باشد.

یکی از اعضای هیئت خدمت رسانی کره جنوبی
در کربلا و در خدمت زائران ابا عبدالله الحسین هستیم، ما در کره هر سال برای اربعین مراسم خاصی داریم، پیام امام حسین به تمام جهان رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار