در مورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانیم

دندانپزشک گفت: ارتودنسی روشی درمانی برای مرتب و ردیف کردن دندان‌ها است.

در مورد ارتودنسی دندان بیشتر بدانیمدکتر سارا حسنی دندانپزشک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت:کسانی که دندان‌های نامرتب دارند و یا فک آنها جلو و یا پایین است و یا روی هم قرار نمی‌گیرد حتما باید ارتودنسی را انجام دهند.
 
او تصریح کرد: ارتودنسی متحرک با پلاک متحرک برای سنین ۹ تا ۱۲ سال انجام می‌شود و در صورتی که از سن ۱۲ سال بگذرددیگر نمی‌شود از پلاک‌های متحرک استفاده کنیم و دندان‌ها را ردیف شود و جلو رشد اسکلتال را بگیریم به همین دلیل است که از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود.
 
 دندانپزشک گفت: ارتودنسی عوارض زیادی ندارد فقط باید بهداشت را رعایت کنند تا زیر پلاک‌ها و سیم‌های ارتودنسی دندان نپوسد و حتما باید توسط پزشک کنترل شود تا جلوی پوسیدگی‌ها گرفته شود.
 
حسنی در خصوص تاثیر ارتودنسی بر دندانها،  افزود:ارتودنسی شاید اثر دائمی نداشته باشد و دندان به حالت قبل برگردد البته این اثر در افراد کمتر دیده میشود و باید حتما نظر یک متخصص برای بررسی دندان‌ها لازم است.
 
او تصریح کرد: ارتودنسی مهم نیست که ثابت باشد یا متحرک، زمانی متحرک است که مشکل اسکتال وجود ندارد و میشود دندان‌ها را ردیف کرد.

دندان پزشک گفت: با شرایط فرد دوره درمان متغییر است اگر فک بالا باشد استخوان نرم و فک پایین یکم فشرده‌تر است و با شرایط جابه جایی فرق میکند و ممکن است دوره درمان بین ۱ تا ۳ سال طول بکشد.

حسنی افزود: در بعضی افراد ارتودنسی جواب نمی‌دهد و فک بحالت یکم بهتر از قبل میگردد.

 

انتهای پیام //ا.ز

ارتودنسی با شرایط افراد متغییر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار