رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان؛

خدمت رسانی ۴ موکب در شهرستان تویسرکان به زائران اربعین

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان از برپایی ۴ ایستگاه صلواتی در این شهرستان خبر داد.

خدمت رسانی ۴ موکب در شهرستان تویسرکان به زائران اربعینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام علی کاروند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: طبق حدیثی از امام صادق (ع)، یکی از ۵ نشانه مومن، «قرائت زیارت اربعین» در این روز بزرگ است بنابراین، قرائت زیارت اربعین و پیاده روی اربعین طبق احادیث معصومین از نشانه‌های مومن است.

او بیان کرد : همزمان با ایام اربعین، ۴ ایستگاه صلواتی در شهرستان تویسرکان برپا خواهد شد که در آن پذیرایی و خدمات فرهنگی و تبلیغی ارائه می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان  با اشاره به اینکه از دیگر فضایل قرائت زیارت اربعین و پیاده روی در این روز «استجابت دعا» است اضافه کرد: طبق حدیثی از امام صادق (ع)، خداوند ۷۰ هزار فرشته در کنار حرم اباعبدالله (ع) گماشته و مأمور کرده تا برای زائران این حرم نورانی به ویژه زائرین اربعین دعا کنند که بی شک این دعا مستجاب خواهد شد.

کاروند ادامه داد: از دیگر آثار قرائت زیارت و پیاده روی اربعین طبق احادیث بازمانده از معصومین، «بخشش گناهان» است که در برخی احادیث آمده که خداوند به برکت این روز بزرگ، گناهان انسان را بخشیده و آن‌ها را به نیکی تبدیل می‌کند.

او ابراز کرد: اربعین یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های انسانیت و تشیع و مصداق آیه شریفه «الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا ۚ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ؛ خدایی که مرگ و زندگانی را آفرید که شما بندگان را بیازماید تا کدام نیکوکارتر (و خلوص اعمالش بیشتر) است و او مقتدر و بسیار آمرزنده است» (ملک/ آیه ۲) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان ادامه داد: اربعین برای شیعیان آزمایش بزرگ انسانیت و یکی از زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه شبکه تبلیغ شهرستان متشکل از ۷۰ مبلغ است گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، شبکه تبلیغ شهرستان به همراه ۶ مبلغ اعزامی از قم در اقصی نقاط تویسرکان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.

او  با اشاره به اینکه در روز اربعین شاهد حرکت دسته جات عزاداری در ۴ نقطه از شهرستان خواهیم بود گفت: تجمع عزادران حسینی نیز ساعت ۹:۳۰ صبح روز شنبه، ۲۷ مهر ماه در میدان اصلی شهر خواهد بود.

انتهای پیام/د.ا

برپایی ۴ ایستگاه صلواتی در تویسرکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.