علل ابتلا به بسیاری از بیماری ها ریشه در عدم تحرک دارد/ خطر ابتلا به بیماری ها در کمین کارمندان کم تحرک

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم تحرکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن بسیاری از بیماری ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عباس چمنیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت آغاز هفته تربیت بدنی، گفت: ۲۶ مهر الی ۲ آبان هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است که به عناوین مختلف فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و یادآور این است که قرن ۲۱ قرن تحرک و ورزش است.

او با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت و تندرستی محسوب می‌شوند، تصریح کرد: به همین دلیل کارکنان و دانشجویان بیش از بقیه اقشار باید پیشرو و الگو ورزش و تحرک و سلامتی باشند تا بتوانند پیام سلامتی را به بقیه اقشار جامعه برسانند.

چمنیان افزود: با گسترش شهرنشینی و بی تحرکی بیماری‌های مختلفی به ویژه غیر واگیر افزایش پیدا کرده است که می‌توان با انجام فعالیت‌های ورزشی مستمر و تغییر سبک زندگی از بروز آن جلوگیری کرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر این اساس تمام فعالیت‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد سازماندهی می‌شوند هدف مشخصی را دنبال می‌کنند که مهمترین آن ایجاد زمینه‌های تحرک و نشاط بین دانشجویان و کارکنان است که خارج از فضای کلاسی و یا کارمندی صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: افرادی که کار اداری دارند و فعالیت کم تری دارند طبیعتاً نیاز بیشتری به تحرک جسمانی پیدا می‌کنند، به همین دلیل اگر کارکنان بتوانند برنامه ریزی و فعالیت جسمانی روزمره‌ای فارغ از ساعات اداری شان داشته باشند، می‌توانند در توسعه سلامت دانشگاه و به عنوان یک شهروند در توسعه جامعه سالم نقش داشته باشند.


انتهای پیام//ز. م

 

انجام فعالیت های ورزشی مستمر به منظور جلوگیری از بیماری های واگیر دار و غیر واگیر دار 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.