مدیر کل کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ثبت شرکت‌های تجاری، تعاونی و مؤسسه غیر تجاری ۱۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

رشد ۱۹ درصدی ثبت شرکت‌ها در خراسان رضویمحمد حسن بهادر مدیر کل کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۱۳۸ شرکت تجاری، تعاونی و موسسه در استان به ثبت رسیده است که یک هزار و ۷۷۹ شرکت و موسسه مربوط به مشهد و ۳۵۹ مورد مربوط به سایر شهرستان‌های استان بوده است.

او تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۳۴ شرکت تعاونی و ۳۱۸ موسسه در استان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۲ شرکت تعاونی و ۱۸۱ موسسه سهم مرکز استان بوده است و ۲۳۹ شرکت تجاری، ۱۸۴ شرکت تعاونی و ۱۷ موسسه تا پایان شهریور ماه جاری در استان منحل گردیده اند.

مدیر کل کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در ۶ ماهه منتهی به شهریور امسال با عنایت به قانون تجارت و ثبت در خصوص درج آگهی تغییرات شرکت‌ها در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار ۲۳ هزار و ۱۰۹ آگهی تغییرات صادر و چاپ گردیده است و در راستای اجرای دستور مقام قضایی ۶۷۹ مورد بازداشت و ۲۶ مورد رفع بازداشت در این مدت توسط ادارات ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری استان انجام و به ۱ هزار و ۶۰۲ استعلام نیز پاسخ داده شده است.

بهادر ادامه داد: خدمات ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری کاملا الکترونیکی بوده و ارائه خدمات به صورت بر خط و آنلاین می‌باشد و متقاضیان میتوانند با کمک راهنمای موجود در سایت نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام و از در اختیار قرار دادن اوراق و مدارک خود به دلالان و افراد فاقد صلاحیت خودداری نمایند و در صورت وجود شبه از راهنمایی وکلای شناخته شده استفاده نمایند.


بهبود عملکرد شرکت‌ها با الکترونیکی شدن آن


مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: حرکت به سمت الکترونیکی شدن موجب شفافیت عملکرد شرکت‌ها و رونق اقتصادی می‌گردد و با ارتباط برخطی که هم اکنون با سایر دستگاه‌ها مانند ثبت احوال برای اصالت سنجی یا سازمان مالیاتی کشور به منظور بررسی عملکرد مالی و فعالیت شرکت‌ها داریم باعث بهبود نظارت و عملکرد شده است.

او ادامه داد: در اجرای طرح آرشیو الکترونیکی در استان بیش از ۳ میلیون برگ از پرونده‌های شرکت‌های ثبت شده در استان در دو فاز اسکن گردیده و پس از اتمام فاز دوم این طرح در فاز سوم با پیش بینی ۵ میلیون برگ باقی مانده ادامه یافته تا با تکمیل بانک الکترونیکی پرونده‌های ثبت شرکت‌ها از هرگونه مراجعه فیزیکی به پرونده‌های قدیمی بی نیاز گردیم.

خراسان رضوی در ۶ ماهه نخست امسال با ۸.۵ درصد از کل شرکت‌های ثبت شده کشور بیشترین تعداد شرکت ثبت شده پس از تهران را داراست.

انتهای پیام//م. پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.