تشکیل کمیسیون انرژی دراتاق بازرگانی خراسان رضوی

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی خراسان رضوی برای نخستین بار با هدف کلی شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انرژی در خراسان رضوی کمیسیون انرژی، تشکیل داد.

تشکیل کمیسیون انرژی دراتاق بازرگانی خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن شادمان رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی در محل اتاق بازرگانی مشهد درباره اهداف کلی این کمیسیون، گفت: توسعه کسب و کار در صنایع انرژی و مرتبط با محیط زیست، رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های فعال در بخش‌های انرژی و جست و جوی راهکار‌های مناسب برای این مشکلات، خلق بستر‌های جدید در زمینه‌های کسب و کار‌های مربوط به انرژی از جمله این اهداف است.

 او تصریح کرد: تهیه نقشه راه برای افزایش و توسعه سهم بخش خصوصی خراسان رضوی در بخش‌های انرژی و محیط زیست، بررسی راهکار‌های جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی در این بخش، توجه به حوزه بازیافت، عرصه‌های محیط زیست و صنایع سبز استان، بررسی نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان برای فرآوری انرژی به جای خام فروشی و بررسی نحوه حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازیافت و استحصال انرژی از ضایعات و زباله‌ها از جمله وظایف تعریف شده برای کمیسیون انرژی اتاق مشهد به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مطالعات کاربردی و تحقیقاتی این کمیسیون شامل مدل سازی مصرف انرژی بخش صنعت خراسان رضوی بر اساس کد‌های آی. اس. آی. سی، تحقیق در خصوص قیمت سوخت و انرژی اولیه و ثانویه در داخل کشور، مطالعه میدانی کیفیت، کمیت و شرایط انرژی فروخته شده به فعالان اقتصادی استان و مطالعه ایجاد بانک اطلاعاتی استان خراسان رضوی در حوزه انرژی می‌شود.

شادمان افزود: تدوین راهبرد‌های حضور موثر فعالان اقتصادی در فرصت‌های سرمایه گذاری صنایع برق، آب، نفت و گاز در کشور‌های عراق، ترکمنستان و افغانستان، بررسی و محاسبه قیمت تمام شده انرژی‌های نو و فسیلی در مناطق مختلف استان با در نظر گرفتن مالیات بر دی اکسید کربن و بدون در نظر گرفتن مالیات بر دی اکسید کربن از دیگر مطالعات کاربردی و تحقیقاتی این کمیسیون خواهد بود.

او تصریح کرد: از دیگر  وظایف این کمیسیون آسیب شناسی حضور بخش خصوصی در عرصه انرژی کشور به خصوص در  خراسان رضوی، امکان سنجی صادرات تجهیزات بخش انرژی در افق چشم انداز به ویژه به کشور‌های همسایه استان، رصد سیاست گذاری‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی، موضوع بازیافت ضایعات و حوزه محیط زیست است. 
 
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی علاوه بر این کمیسیون جدید دارای کمیسیون‌های صنعت، کشاورزی و آب، گردشگری، مسئولیت‌های اجتماعی، تجارت، فنی و مهندسی و عمران، مالیات و کار و تامین اجتماعی، معدن و صنایع معدنی، حمل و نقل و ترانزیت، سرمایه گذاری و بازار پول، حمل و نقل و ترانزیت است.
 
شادمان افزود : بعد از رسمیت یافتن کمیسیون انرژی در ساختار اتاق بازرگانی ایران، اتاق‌های بازرگانی چند استان در کل کشور این کمیسیون را راه اندازی کردند که خراسان رضوی یکی از این استان‌ها بود که با مصوبه هیات نمایندگان دوره جدید اتاق بازرگانی خراسان رضوی شکل گرفت.

انتهای پیام//ز.م

اتاق بازرگانی خراسان رضوی کمیسیون انرژی تشکیل داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.