استاندار خراسان رضوی مطرح کرد؛

لزوم مشارکت اتاق بازرگانی در راه اندازی خط پروازی مشهد - بیشکک

استاندار خراسان رضوی گفت: با همکاری و تعامل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد می‌توان خط پروازی مستقیم بین مشهد و بیشکک (مرکز قرقیزستان) را که دارای توجیه اقتصادی است راه اندازی کرد.

لزوم مشارکت اتاق بازرگانی در راه اندازی خط پروازی مشهد - بیشککبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که در محل استانداری این استان برگزار شد گفت: راه اندازی خط پروازی مستقیم بین مشهد - بیشکک، مشکلات تاجران ایرانی و قرقیزستانی را برطرف و توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را آسان می‌کند.

او در تشریح دستاورد‌های سفر اخیر خود به جمهوری قرقیزستان تصریح کرد:  علاوه بر نشست‌های امنیتی و انتظامی نشستی هم با شماری از تجار و تولید کنندگان خراسانی در بیشکک برگزار شد که ثمرات خوبی داشت.

استاندار خراسان رضوی گفت: موانع موجود در حوزه حمل و نقل بین دو کشور ایران و قرقیزستان باید با تعامل معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و اتاق بازرگانی مشهد برطرف شود تا شاهد تاثیرات مثبت در این زمینه باشیم.

رزم حسینی افزود: در ادامه سفر به قرقیزستان از تعدادی واحد صنعتی تولیدی فعال در منطقه آزاد بیشکک که توسط ایرانیان خراسانی و مشهدی اداره می‌شد، بازدید شد که محصولاتشان هم فروش خوبی در بازار دارد از این رو در این سفر مقرر شد متناسب با موافقتنامه امنیتی و انتظامی بین ایران و قرقیزستان حدود ۳۰۰ کالا به صورت ترجیحی و تخفیفی از طرف ایران به کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا صادر و در مقابل ۵۰۰ کالا از آن کشور‌ها به ایران وارد شود.

او با اشاره به اهمیت اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز و کسب و کار در خراسان رضوی تصریح کرد: اقدامات خوبی در این حوزه در حال انجام است که در جلسه آینده شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت، گزارش جامعی از روند اجرایی اصلاح فرآیند‌ها ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام// ز.م

راه اندازی خط پروازی مستقیم بین مشهد - بیشکک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.