مدیرکل ورزش و جوانان کرمان؛

در بودجه دریافتی از بنگاه های اقتصادی، عدالت رعایت نمی شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: در بودجه ای که از طرف بنگاه های اقتصادی وارد استان می شود، عدالت رعایت نمی شود، این در حالیست که این امر باید به سمت عدالت اجتماعی سوق یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه برنامه ریزی هفته پارالمپیک که با حضور موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان و روسا و نمایندگان هیئت‌های ناشنوایان، نابینایان و کم بینایان، جانبازان و معلولین و بیماران خاص در محل اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، ضمن تقدیر از حاضران در نشست، گفت: شما متولی اصلی بحث ورزش در حوزه جانبازان و معلولین و بیماران خاص هستید که عاشقانه زحمت می‌کشید و این جای بسی تقدیر دارد.

او به جلسه هماهنگی پارالمپیک اشاره و ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در این هفته بهترین عملکرد و کار کاربردی را داشته باشیم و بتوانیم نمودش را در متن جامعه ببینیم.

پاریزی ورزش را یک پدیده اجتماعی که در جامعه تأثیرگذار است، اعلام کرد و افزود: باید این کار را کاربردی در بخش‌های مختلف نهادینه و جامعه را با مسائل ورزشی درگیر کنیم و اتفاقات خوبی را از طریق گستردگی این حوزه و جذابیت‌های ذاتی که این حوزه دارد، بتوانیم در سطح جامعه مشهود و ملموس ببینیم که تلاشی مضاعف می‌طلبد و باید همت کنیم با پشتکار و انگیزه و نشاط گام‌های موثری را در این بخش برداریم.

او تصریح کرد: امیدواریم گرامیداشت این هفته و دقت نظر در برنامه‌هایی که قرار است، به صورت مطلوب ارائه شود، شروعی برای یک باب گسترده و جدید در حوزه جانبازان و معلولان باشد و بتوانیم فعالیت‌ها را در این بخش به صورت گسترده‌تر و بهتر داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: انتظار داریم در گرامیداشت این هفته (هفته پارالمپیک) برنامه‌هایی را داشته باشیم که حضور معلولینمان را حتی برای اولین بار در سالن‌های ورزشی داشته باشیم، چرا که شاید این شروعی برای زندگی با نشاط‌تر برای این افراد باشد و می‌طلبد روی این مسئله بیشتر فکر شود.

پاریزی ابراز امیدواری کرد: این جلسه مقدمه‌ای برای برگزاری نشستی با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف باشد تا از کمک و ظرفیت آن‌ها در این بخش استفاده کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ورزشکاران جانباز و معلول ما برای کسب سهیمه، مشکلاتی دارند و در واقع در بخش هزینه‌ای و پولی که از طرف بنگاه‌های اقتصادی وارد استان می‌شود، عدالت رعایت نمی‌شود، گفت: من تفویض اختیاری را به لحاظ قانونی از خود وزیر دارم و قانون این اجازه را می‌دهد بخشی از بودجه‌ی بنگاه‌های اقتصادی با نظارت و هزینه کرد مستقیم ما انجام شود.

پاریزی از استاندار که مسئولیت شوارای عالی ورزش استان را دارد و مجموعه‌ی همدل و دلسوز استانداری خواست: کمک کنند تا این احقاق حق صورت گیرد و در واقع اگر قرار است بودجه‌ای در این استان از بنگاه‌های اقتصادی که مال مردم است و در راستای مسئولیت اجتماعی هزینه می‌شود، این بودجه‌ی به سمت عدالت اجتماعی سوق یابد و در بخش ورزش برای طیف گسترده ورزشکاران به ویژه ورزشکاران معلول نیز صرف شود.

او ورزشکاران معلول را انسان‌های وارسته‌ای دانست که از هر فرصتی برای وارستگی بهره جسته اند و نشان داده اند معلولیت‌های فیزیکی نمی‌تواند محدودیتی در راه کسب افتخار باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان افزود: باید این صلابت، نشاط و انگیزه را در بین این بخش از ورزشکاران که هم در کسب سهیمه و کسب سکو شناسنامه و افتخار ورزش کرمان هستند، ارج نهیم.

پاریزی تصریح کرد: باید کسب این افتخارات را حفظ کنیم، ارتقاء و آن را به المپیک تعمیم دهیم تا این اتفاق، رشد ما را در حوزه قهرمانی تضمین و تثبیت کند و بتوانیم با عدالت ورزشی شاهد روز‌های خوبی برای ورزش استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/ب

جلسه برنامه ریزی هفته پارالمپیک در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار