معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد؛

تشریح ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه های متعددی در سالروز اربعین حسینی در حرم امام رضا(ع) برای زائران تدارک دیده شده است.

تشریح ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: ویژه برنامه‌های اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در حرم مطهر رضوی پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در این بارگاه ملکوتی آغاز شده است.

او تصریح کرد: در این مراسم معنوی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن کافی سخنرانی می‌کند و همچنین رضا آتشبار و جواد حسین‌خانی به مرثیه‌خوانی و ذکر مصیبت می‌پردازند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: در شب اربعین سیدالشهدا (ع) در دیگر اماکن حرم مطهر رضوی از جمله رواق دارالهدایه با حضور هیئت‌های عزاداری مراسم سوگواری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام  شریعتی‌نژاد افزود: مراسم عزاداری و سوگواری روز اربعین از ساعت ده و سی دقیقه فردا شنبه ۲۷ مهر در رواق امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی و حجج اسلام نظری‌منفرد، فرزانه و عماد دخانی ادامه پیدا خواهد کرد.

او تصریح کرد: مرثیه‌سرایی و عزاداری ذاکران و مرثیه‌سرایان اهل بیت (ع) عابدیها، محمدنیا، محمد گلابگیر و میثم مطیعی از دیگر برنامه‌های روز اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی است.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی به برگزاری اجتماع عظیم «دلدادگان اربعین» در ظهر روز اربعین اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود و با مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی مداحان اهل بیت (ع) ابراهیم احمدی، مشکینی و کردی همراه خواهد بود.

حجت‌الاسلام  شریعتی‌نژاد ادامه داد: برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان در رواق‌های حضرت زهرا (س)، حضرت معصومه (س) و دارالحکمه حرم مطهر رضوی از دیگر برنامه‌های روز اربعین است و این مراسم در روز اربعین از ساعت نه و چهل دقیقه با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سخنرانی آغاز می‌شود و بعد از نماز ظهر و عصر با قرائت زیارت اربعین و ذکر مصیبت ذاکران اهل‌بیت (ع) ادامه پیدا می‌کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

برگزاری ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی در روز اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۰۵:۵۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
سلام یعنی پیاده روی جاماندگان در مشهد نداریم؟!