دلدادگان حسینی در گناباد و خواف با پای دل رهسپار کربلا شدند

جاماندگان اربعین حسینی در گناباد و خواف به سبک پیاده روی اربعین در کربلا با پیمودن مسیر‌هایی با پای پیاده ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) نشان دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جمع کثیری از عزاداران حسینی امروز برای ششمین سال متوالی مسیر ۲۰ کیلومتری گناباد تا حرم امام زاده محمد عابد کاخک (ع) برادر امام رضا (ع) را با پای پیاده طی کردند.

آنان با این حرکت که به سبک حرکت زائران پیاده حضرت امام حسین (ع) در مسیر کربلا برگزار شد ثابت کردند که هرچند از قافله زائران پیاده حضرت سیدالشهدا (ع) بازمانده اند، اما در طریق آن حضرت و فرهنگ و معارف عاشورا ثابت قدم ایستاده اند.  

عزاداران که از سحرگاه امروز راهپیمایی خود را آغاز کرده بودند بعد از چند ساعت راهپیمایی به جمع دیگر سوگواران در محل امامزاده سلطان محمدعابد کاخک (ع) پیوسته و به عزاداری پرداختند.

ارادتمندان اهل بیت (ع) در خواف همزمان با روز اربعین مسیر مزار شهدای گمنام تا مسجد الزهرا (س) این شهرستان را با پای پیاده پیمودند.

در روز اربعین مردم نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب استان یکپارچه سیاهپوش و سوگوار مصائب حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و با شرکت در آیین‌های عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا حسین حسین گویان بر سر و سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

 بیش از ۳۰۰ نفر مبلغ و مبلغه در ایام ماه‌های محرم و صفر به نقاط مختلف شهرستان‌های گناباد، بجستان و خواف اعزام شدند.


انتهای پیام//ف. س
 

اعزام بیش از ۳۰۰ مبلغ در ایام اربعین به گناباد، بجستان و خواف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.