برگزاری همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در دامغان

همایش پیاده روی جاماندگان حسینی در دامغان از میدان امام حسین (ع) به سمت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی دامغان از میدان امام حسین (ع) به سمت حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) با مداحی و نوحه خوانی هیات‌های عزاداری برگزار شد.

در این آیین مذهبی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) که توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق را نداشتند با حضور پرشور، با پای پیاده مسیر چند کیلومتری را طی کردند و در سوگ سید و سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

جاماندگان مسیر دلدادگی سید و سالار شهیدان با پای دل و با چشمانی اشکبار در حالی با زائران کربلا همراه شدند که خود را جامانده از کاروان عشق می‌دانند.

با برگزاری این همایش پرشور، بار دیگر شور حسینی مردم دیار دارالمؤمنین دامغان به نمایش گذاشته شد.

عزاداران با سردادن نوای عزاداری و شعار "لبیک یا حسین"، خالصانه از خداوند توفیق حضور در پیاده روی سال آینده اربعین حسینی را طلب کردند.

بِیرَق‌های لبیک یا حسین، حب الحسین یجمعنا و هیهات من الذله و سربند‌های جامانده ام، یا زهرا (س) و یا ساقی عطشان به چشم می‌خورد.

در مسیر پیاده‌روی، تعدادی موکب به نیت پخش نذورات بین مردم در مسیر پیاده‌روی ایجاد شده است که با شکلات، چای، خرما، نان قندی، تفتان، فتیر، آب، شیرکاکائو و شربت از عزاداران پذیرایی می‌کند.

در پایان پیاده روی، عزاداران با اجتماع در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت زیارت اربعین می‌پردازند.

این همایش پیاده روی در برخی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

بیش از ۳۰۰ هیات عزاداری در شهرستان دامغان فعالیت دارند

برچسب ها: اربعین ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار