تخریب و جمع آوری کوخه‌ها در فصل بازگیری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از تخریب و جمع آوری کوخه‌ها در فصل بازگیری در نوار ساحلی دریای عمان خبرداد.

تخریب و جمع آوری کوخه‌ها در فصل بازگیریوحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  از ادامه ماموریت‌های گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست در فصل بازگیری خبر داد.

او افزود:یگان‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌های ساحلی استان با برنامه ریزی ماموریت‌های به روز، گسترده و چند لایه حفاظتی، توانسته اند مسیر مهاجرت پرندگان شکاری را برای متخلفین زنده گیری پرندگان مذکور ناامن کنند.

او بیان کرد: نظر به اینکه در کشور‌های حوزه خلیج فارس و دریای عمان در میان برخی از شیوخ عرب، باز‌های شکاری و پرنده هوبره از محبوبیت بالایی برخوردار هستند سبب افزایش تقاضا برای صید این پرندگان و قاچاق آن به کشور‌های عربی به قیمت بسیار گزاف شده است. از اینرو جمعیت پرندگان شکاری ایران در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

پورمردان ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان به دلیل تنوع زیستگاه و تنوع آب و هوایی یکی از استان‌های دارای تنوع زیستی ویژه در کشور است که این ویژگی، استان را در کانون توجه افراد سودجو در زمینه زنده گیری و قاچاق گونه‌های مختلف جانوری قرار داده است. به همین منظور شکارچیان در نوار ساحلی استان که مسیر مهاجرت پرندگان شکاری است با کوخه نشینی و استفاده از طعمه زنده اقدام به بازگیری پرندگان مذکور در مناطق ساحلی  میکنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در «فصل مبارزه با زنده گیری و قاچاق پرندگان شکاری» در نوار جنوبی کشور، گشت‌های ویژه محیط بانان در حوزه شهرستان چابهار و کنارک با هدف جلوگیری از صید پرندگان شکاری مهاجر و برپایی هر گونه کوخه، متمرکز بوده که طی گشت‌های ویژه انجام شده با کمک  یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک، ماموران اجرایی این اداره موفق به تخریب بیش از ۱۰ باب کوخه و جمع آوری چندین طاقه تور زنده گیری در حوزه این شهرستان شدند و با همکاری پایگاه دریابانی یک نفر متخلف به همراه یک بهله دلیجه و یک قطعه قمری دستگیر شد.

او افزود: متخلف مذکور پس از صورتجلسه شدن تخلف، به جرم زنده گیری پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض، به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/ع 

گشت های ویژه یگان حفاظت محیط زیست، فعال در نوار ساحلی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.