کودکان امروز آینده سازان فردا، آموزش محیط زیست از کودکی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان وبلوچستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با مضامین متنوع زیست محیطی در سراسر استان در روز کودک و محیط زیست خبر داد.

کودکان امروز آینده سازان فردا، آموزش محیط زیست از کودکیوحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:به مناسبت روز کودک و محیط زیست برای فرزندان سرزمین نخل و آفتاب (سیستان و بلوچستان) برنامه‌های زیست محیطی متنوعی در برای این آینده سازان استان برگزار شد.

پورمردان افزود: به بهانه روز کودک و محیط زیست اگر به این سوال بیندیشیم کودکان امروز، آینده سازان فردا، ما را در موضوع محیط زیست چگونه قضاوت خواهند کرد؟ چه می‌توانیم پاسخ بدهیم. رفتار امروز ما با محیط زیست، آینده زیست محیطی فرزندانم مان را تعیین می‌کنند.

او  ادامه داد: محیط زیست ما در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای روبرو است که اگر برای حل آن برنامه ریزی اصولی و دقیقی نداشته باشیم به فاجعه زیست محیطی تبدیل خواهد شد. از اینرو آموزش در خردسالی بهترین بستر برای گسترش و نشر فرهنگ زیست محیطی است به همین منظور کارگاه‌های آموزشی زیست محیطی متنوعی با مضامین زیست محیطی نظیر آشنایی کودکان با گونه‌های جانوری وگیاهی، آشنایی با انواع آلودگی‌های زیست محیطی، آشنایی با محیط زیست، حیات وحش، مدیریت پسماند و ... برای کودکان در سراسر استان ارائه شد.

در پایان بسته‌های آموزشی وسرگرمی مانند کتاب، بروشور و پازل‌های زیست محیطی بین دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی توزیع شد.

انتهای پیام/ع

آموزش در خردسالی بهترین بستر برای گسترش و نشر فرهنگ زیست محیطی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار