در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بازار مسکن وارد دوران رکود غیر تورمی شد/ قیمت‌ها در بازار اجاره چقدر کاهش می‌یابد؟

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: بازار مسکن از نیمه دوم سال وارد دوران رکود غیرتورمی می‌شود که شرایط مناسبی را برای خریداران واقعی فراهم می‌کند.

 

کباری///بازار مسکن وارد دوران رکود غیرتورمی شد/ قیمت‌ها بازار اجاره در نیمه دوم سال ۱۵ درصد کاهش می‌یابدحسام عقبایی نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال ۹۹ بازار مسکن آرام و غیرتورمی خواهد بود، گفت: پیش بینی‌ها نشان دهنده آن است که شرایط رکود غیرتورمی در بازار مسکن حاکم می شود و این امر برای خریداران واقعی مسکن بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه شرایط رکود غیرتورمی تا پایان فصل بهار سال ۹۹ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایجاد فضای سیاسی خاص در کشور به نظر می‌رسد که بازار مسکن تحت تأثیر این شرایط کمی آرام شود.

عقبایی بیان کرد: انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی و در ادامه آن انتخابات ریاست جمهوری بر وضعیت بازار مسکن تأثیرگذار خواهد بود و این می‌تواند شرایط را برای خریداران و مصرف کنندگان واقعی مسکن بهبود ببخشد.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران درباره وضعیت بازار اجاره هم گفت: در تابستان امسال  قیمت‌های اجاره از مرز ۳۰ درصد عبور کرد، اما به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال قیمت‌های اجاره نسبت به تابستان کاهش یابد به طوری که در برخی از مناطق نرخ‌های اجاره تا ۱۵ درصد هم کاهش یافته است.

او بیان کرد: در نیمه دوم سال گذشته بازار اجاره به دلیل نبود تقاضا تا حدودی آرام‌تر و قیمت‌ها نزولی‌تر شد، اما امسال به نظر می‌رسد که در شهر‌های بزرگ نرخ‌های اجاره بسیار ارزان‌تر و بازار برای مستأجران بهتر خواهد شد.

عقبایی با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن به نرخ‌های واقعی خود نزدیک‌تر می‌شوند، گفت: با توجه به جهش نجومی قیمت‌ها در یک سال گذشته و رکود شدید در بازار, هم اکنون در برخی از مناطق شاهد ریزش قیمتی ۳۵ تا ۴۰ درصدی مسکن خواهد بود.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: روند رکود غیرتورمی در بازار مسکن تا ابتدای سال آینده ادامه خواهد داشت و همین موضوع باعث می‌شود که فروشندگان از سود بیشتر برای عرضه بیشتر مسکن بکاهند.

او با بیان اینکه کاهش قیمت مسکن در واحد‌های کوچک متراژ می‌تواند خبر خوشی برای خریداران واقعی مسکن باشد، گفت: در نیمه دوم سال نه تنها بازار مسکن در بخش اجاره بلکه در خرید و فروش واحد‌های کوچک متراژ و بزرگ متراژ در برخی از مناطق بین ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت مشاهده خواهد شد.

انتهای پیام/

خبرخوش مسکنی برای خریداران خانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خانه خالیها را باید به چه سامانه ای گزارش بدهیم؟ در همسایگی ما در مرزداران یک برج هست که دو سال است آماده عرضه است اما فقط 5 واحدش ساکن دارد و بقیه کاملا خالی هستند و فروشنده نمیفروشد، به امید سود بیشتر و منگنه کردن ملت!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
خیلی باید قیمت ها بیاد پایین
فکر تولید مسکن برا اقشار ضعیف و کارمندان باشید
آخرین اخبار