گردشگران بلژیکی و سوئیسی وارد سیستان و بلوچستان شدند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی پس از ورود به استان بازدید از جاذبه‌های گردشگری را آغاز کرده اند.

گردشگران بلژیکی و سوئیسی وارد سیستان و بلوچستان شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی میرحسینی  معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی پس از ورود به این استان بازدید از جاذبه‌های گردشگری بهشت باستان‌شناسان را آغاز کرده و تا چهارم آبان از آثار باستانی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری جنوب شرق ایران دیدن می‌کنند.

مجتبی میرحسینی  اظهار داشت: این گردشگران روز گذشته وارد سیستان شده و از آثار و جاذبه‌های این منطقه بازدید و سپس به سمت بیابان لوت حرکت کرده و در آنجا چادر می‌زنند.

او  گفت: گردشگران بلژیکی و سوئیسی سپس به سمت زاهدان حرکت کرده تا از موزه منطقه‌ای جنوب شرق، مکان‌های دیدنی و بازار این شهر بازدید و سپس عازم تفتان، خاش، ایرانشهر و نیکشهر می‌شوند تا با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان نیز آشنا شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: این گردشگران در پایان به چابهار و کنارک خواهند رفت و از ساحل درک، کوه‌های مریخی، تالاب صورتی و رمین بازدید می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون سه میلیون و ۲۵۴ هزارو ۷۶۴ نفر گردشگر داخلی و ۱۴۰ هزاررو ۹۴۴ نفر گردشگر خارجی وارد سیستان و بلوچستان شده و از مناطق مختلف این استان دیدن کرده‌اند.

میرحسینی گفت: همچنین ۸۶ هزار نفر گردشگر خارجی به مناسبت ایام اربعین و شرکت در مراسم کربلا وارد استان شده‌اند.

او افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون ورود گردشگران داخلی به سیستان و بلوچستان ۳۱ درصد و گردشگران خارجی ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

انتهای پیام/ع

حضور گردشگران بلژیکی و سوئیسی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار