درآمد با صرفه برای کشاورز در کاشت کلزا

فرماندار شهرستان قیروکارزین گفت: کاشت کلزا، موجب رونق تولید و کاهش هزینه‌ها در بخش صنایع کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی محمد کریمی فرماندار شهرستان قیروکارزین در بازدید از مزرعه ۱۰۶ هکتاری در حال کاشت کلزا، با تاکید بر حمایت همه جانبه از کاشت راهبردی دانه روغنی کلزا و تلاش برای توسعه کشت این محصول، گفت: گسترش کاشت کلزا ضمن اینکه در آمد با صرفه‌ای برای کشاورز فراهم می‌کند موجب رونق تولید و کاهش هزینه‌ها در بخش صنایع کشور خواهد شد.

او تصریح کرد: افزایش در سطح زیر کاشت کلزا و بهبود میانگین تولید دانه در هکتار یک ضرورت ملی بوده که در قیروکارزین نیز پیگیری و اجرا می‌شود.

به گفته کریمی، تحقق اهداف توسعه‌ای در کاشت دانه روغنی کلزا ضمن کاهش وابستگی در تامین روغن خوراکی به خارج از کشور و بهبود معیشت خانوار کشاورز، اطاعت کامل از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از طرف ایشان در بخش کشاورزی نیز خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان قیروکارزین دخیل در توسعه کاشت کلزا ملزم به تسهیل امور مرتبط با این موضوع بوده تا اهداف برنامه ریزی شده در سطح شهرستان فراهم شود.

کریمی اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستان قیروکارزین بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به رها سازی و تامین آب از سد سلمان فارسی اقدام خواهد کرد تا کشاورزان کلزا کار ذی‌نفع از رودخانه بهترین بهره وری ممکن را داشته باشند.

فرماندار شهرستان قیروکارزین بیان کرد: با توجه به نیاز آبی کمتر کلزا نسبت به دیگر محصولات غله‌ای مثل گندم و با توجه به کم آبی و ضرورت صیانت از منابع آبی موجود، کاشت محصول راهبردی کلزا می‌تواند نقش مهمی در تحقق این ضرورت و همچنین رونق تولید و اشتغال داشته باشد.

پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۶۰۰ هکتار کلزا در قیروکارزین کاشت شود که تولیدی بالغ بر ۱۲۰۰ تن دانه کلزا خواهد داشت.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

کاشت کلزا در اراضی قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
متاسفانه زراعت هایی مانند گوجه فرنگی وصیفی جات با زراعت های شتوی مانند گندم وکلزا در رقابت شدید قرار گرفته اند