مقام ارشد نظامی کره شمالی: آمریکا و کره جنوبی باید به دنبال راه‌حل‌های جدید باشند

یک مقام ارشد نظامی کره شمالی معتقد است آمریکا و کره جنوبی باید راه‌حل‌های جدیدی را برای بن‌بست کنونی در شبه‌جزیره کره ارائه دهند.

هشدار فرمانده ارشد کره شمالی به آمریکا و کره جنوبیبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد نظامی کره شمالی امروز (دوشنبه) ضمن هشدار در خصوص سیاست‌های خصمانه علیه پیونگ یانگ که ممکن است پیامد‌های جدی به دنبال داشته باشد، اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی باید راه‌حل‌های جدیدی را برای بن‌بست کنونی در شبه جزیره کره ارائه دهند.

«کیم هیونگ ریونگ» معاون وزیر نیرو‌های مسلح کره شمالی ضمن حضور در اجلاس امنیتی «شیانگ شان» در پکن اظهار داشت کره شمالی تلاش زیادی انجام داده است، اما این وضع به دلیل اقدامات آمریکا و کره جنوبی وارد چرخه خطرناک و منسوخی شده است.

وی افزود: اگرچه بیش از یک سال از بیانیه مشترک کره شمالی و آمریکا گذشته است، هیچ بهبودی در روابط دو کشور ایجاد نشده است و این به دلیل سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه جمهوری خلق کره است.

این مقام همچنین کره جنوبی را به «رفتار دو جانبه» و ادامه انجام رزمایش نظامی با آمریکا و خرید تجهیزات پیشرفته نظامی از این کشور متهم کرد و گفت: با توجه به خواست و اراده ما در جهت حفظ صلح در منطقه، آمریکا و مقامات کره جنوبی باید از هرگونه اقدام برای مختل کردن ثبات وضعیت خودداری کنند و راهی جدید برای حل این مشکل بیابند.

کره شمالی در ماه‌های اخیر چند آزمایش موشکی انجام داده است که یکی از آن‌ها پرتاب موشک بالستیک از زیردریایی بود. آخرین مذاکرات هسته‌ای با آمریکا اوایل ماه اکتبر متوقف شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار